عصر خودرو

مازندران در ولگاگراد روسیه سرای تجاری می زند

عصر بازار- ایجاد سرای تجاری مازندران در ولگاگراد روسیه روز سه شنبه در پی سفر هیات اقتصادی روسی به ساری نهایی شد.

مازندران در ولگاگراد روسیه سرای تجاری می زند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، روسای اتاق های بازرگانی مازندران و ولگاگراد روسیه امروز در نشستی که محل اتاق مازندران در ساری برگزار شد ، پس از بحث و تبادل نظر در باره ایجاد سرای تجاری به تفاهم رسیدند.
    قرار است این تفاهمنامه در سفر ماه اوت (مرداد) استاندار ولگاگراد به مازندران به امضای استانداران دو منطقه برسد.
    سرای تجاری به عنوان یک مرکز اقتصادی می تواند زمینه و تقویت حضور صادرکنندگان مازندران در روسیه را فراهم کرده و سکوی تجارت با آن کشور باشد.
    اعضای هیات روسی از استان ولگاگراد روز گذشته با ورود به مازندران ضمن دیدار با با استاندار ، از بعضی واحدهای تولیدی ، صنعتی و کشاورزی و همچنین دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی استان دیدن کردند.
    رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران در نشست مشترک اعضای هیات اقتصادی ولگاگراد با مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان اقتصادی استان گفت : روسیه بویژه استان ولگاگراد به دلیل قرار گرفتن در مرکز ثقل حمل و نقل دریایی و ریلی ، هدف بازرگانی و تجارت مازندران استان قرار گرفته است .
    عبدالله مهاجر افزود : سرای تجاری مازندران در ماه اوت سال میلادی جاری پس از امضای تفاهمنامه توسط استانداران فعالیتش را آغاز خواهد کرد.
    وی ارتقا تجارت مازندران با روسیه را در چارچوب توسعه روابط تهران - مسکو رویکرد جدی جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت : سرای تجاری مازندران در ولگاگراد می تواند محل داد و ستد بازرگانان برای صادرات و واردات کالا باشد.
    مهاجر بر ضرورت توجه جدی تر به روابط تجاری مازندران با روسیه تاکید کرد و افزود : با توجه به ظرفیت های بالای تولید مواد غذایی ، معدنی و محصولات کشاورزی در مازندران ، برنامه ریزی برای رسیدن به هدف صادرات سه میلیارد دلاری استان تا پایان برنامه ششم تنها از طریق توسعه تجارت با استان ولگاگراد محقق می شود.
    وی گفت : تعرفه صفر و تبادل مالی و ارتباط بانکی آسان از مفاد معاهدات بین ایران و روسیه است و همسو با این رویکرد ، صادرات و واردات کالا به صورت پایاپای و یا با پول رایج ریال و روبل مورد تاکید قرار دارد .
    مهاجر تاکید کرد : اتاق های بازرگانی مازندران و ولگاگراد باید با برنامه های جامع زمینه روابط گسترده تجاری را مهیا کنند.
    معاون استاندار ولگاگراد نیز در این نشست گفت که هم اکنون این استان با یکهزار واحد کارخانه با تولیدات محصولات صادراتی فعال است که با 114کشور جهان ارتباط تجاری دارد.
    ' ولادیمیر شکارین ' با اعلام این که ولگاگراد سال گذشته 63 میلیون دلار با ایران داد و ستد تجاری داشت ، افزود : پشتیبانی از شرکت های تولیدی صادرات محور از برنامه های جدی رئیس جمهوری روسیه است.
    وی ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاههای مازندران و ولگاگراد را فرصتی مناسب برای توسعه روابط دانست و از افتتاح کارخانه های تولید نمک سدیم و کود با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 700 میلیون دلاری در سال میلادی جاری در ولگاگراد خبر داد.
    شکارین گفت : ولگاگراد در تولید برق با داشتن بزرگترین نیروگاه برق آبی سرآمد است و نیروهای انسانی حرفه ای ،علمی و دانشگاهی مازندران و ولگاگراد می توانند در توسعه و نوسازی ظرفیت های 2 استان طرح های مطالعاتی و پژوهشی مشترکی را اجرایی کنند .
     در این نشست فعالان اقتصادی مازندران از تعرفه گمرکی بالا و نحوه جا به جایی منابع مالی به عنوان مهم ترین مشکلات در توسعه روابط تجاری با استان های روسیه یاد کردند.
    آنان گفتند که که استان مازندران می تواند با استان ولگاگراد روسیه دارای تجارت پایاپای محصولات کشاورزی باشد و هم اکنون نیز بسترهای لازم برای این نوع تجارت در این 2 منطقه وجود دارد .
    کیوی ، پرتقال ، سبزی ، گوشت مرغ ، گل و گیاهان زینتی از جمله محصولات کشاورزی است که مازندران مازاد تولید دارد و می تواند آنها را با غلات ، کلزا ، سویا و روغن ولگا گراد معامله پایاپا کند.
    داد و ستد پایاپای یک روش برای تجارت است که در آن کالاها یا خدمات به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای با کالا یا خدمات دیگر مبادله می‌شود و از هیچ نوع وسیله‌ای برای مبادله استفاده نمی‌شود.
    جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با کشور روسیه تبادل محصولات کشاورزی ، گل ، سبزی و محصولات شیلاتی دارد و بیشترین صادرات کیوی مازندران هم به روسیه است.
    استان ولگاگراد با 113 هزار کیلومتر مربع وسعت یکی از واحدهای فدرالی روسیه و مرکز آن شهر ولگاگراد است.
    این استان در جنوب غربی روسیه واقع و جمعیت آن حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو