عصر خودرو

توصیه مدیرعامل یک کارگزاری به سهامداران:

از اخبار خوش هسته‌ای هیجان زده نشوید

عصر بازار: فهیمی، مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی گفت: بازارسرمایه به مبحث مذاکرات بیش ازحد، وزن قائل شده؛ باید دقت داشت که بعد از توافق هسته‌ای تبدیل به"سندروم شئی درخشان" نشد.

از اخبار خوش هسته‌ای هیجان زده نشوید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از نسیم آنلاین، مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک ملی با بیان اینکه  قیمت سهام هم اکنون، در حداقل قیمت ممکن قرار دارد، گفت: خرید سهام در شرایط کنونی با نگاه کوتاه مدت چندان مناسب نیست، اما با نگاه بلند مدت یعنی حداقل یکسال، خرید سهام به طور قطع به صرفه تر خواهد بود.
    علیرضا فهیمی، اضافه کرد: امروز اگر اتفاق غیرمترقبه ای رخ ندهد، شاهد خبرخوش هسته ای وتوافق هایی خواهیم بود، اما باید دقت داشت که این توافق تبدیل به"سندروم شئی درخشان" نشود.
    "سندروم شئی درخشان به عارضه ای اطلاق می شود که یک فرد یا افراد یک سازمان، چنان مقهور پدیده سیاسی و اجتماعی می شوند که فراموش می کنند که قرار بوده برای سازمان خود هدفگذاری و برنامه ریزی کنند و سازماندهی و کنترل عملیات داشته باشند."
    به گفته وی، ممکن است که پس از توافقات شاخص ها به صورت جدی رشد داشته باشند، اما سرمایه گذاران باید با دقت و مطالعه بیشتر و با ترسیم افق بلند مدت پا به عرصه بازار سهام بگذارند.
    مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک ملی تحریم های بین المللی و رکود حاکم بر اقتصاد کشور را از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد در دوسال اخیر برشمرد و  اذعان داشت: جدای از عامل مهم تحریم، سایه رکود بر دوش  بازار سرمایه هم به شدت سنگینی کرده است.
    وی افزود: مطالبات معوق بانک ها، جرایم و اضافه برداشت ها در بانک ها و دست آخر رکود جدی،سبب شده  که بنگاه های تولیدی نتوانند محصولات خود را به موقع به فروش برسانند که این امر، ضعف جدی در بازار سرمایه را هم به دنبال داشته است.
    فهیمی، گفت که صنایع مختلف از جمله خودرو و فودلاد اوضاع و احوال خوشی ندارند و  تصریح کرد که رکود و تحریم های بین المللی ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد ساخته است.
    به گفته مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک ملی، یکی از چالش های اقتصاد کشور، سوء مدیریت در دوران تحریم  و دیگری هم کم توجهی به مبحث اقتصاد مقاومتی بوده که سبب شده  تا صنایع کشور در بستر رکود دست و پا بزنند.
    وی، با بیان اینکه درحال حاضر در بازار سرمایه  به مبحث مذاکرات  بیش ازحد وزن قائل شده اند، افزود که  موضوع مذاکرات هسته ای در بازار سرمایه به شئی درخشان تبدیل شده است، درحالیکه در همه موارد، موضوع هسته ای هم  تاثیر گذار نبوده است.
    به گفته فهیمی،بازار سرمایه، پس از تجربه تفاهم نامه لوزان و ژنو واکنش های جدی از خود نشان داده که دلیل آن هم خوش بینی بیش از حد بوده اما این بار، بازار سرمایه با احتیاط بیشتری  رفتار می کند و ادامه داد که بازار سهام در دو موردمذکور، رشدهای خوبی ازخود نشان داد اما پس از دریافت اخبار نه چندان خوب، دچار ریزش شد.
    وی، تاکید کرد که در شرایط کنونی بازار سرمایه احتیاط بیشتر را سرلوحه کارخود قرارداده و فعالان بازار سرمایه این بار با نگاهی عمیق تر به پرونده مذاکرات هسته ای، از انجام رفتار های هیجان برانگیز اجتناب می کنند.

    برچسب ها