عصر خودرو

رشد اقتصادی هنگ کنگ به ۴.۷ درصد رسید

عصر بازار- طبق آمارهای دولت با اختیارات ویژه منطقه هنگ کنگ، رشد این کشور در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به ۴.۷ درصد رسیده است که نسبت به سال گذشته بیانگر روندی صعودی است.

رشد اقتصادی هنگ کنگ به ۴.۷ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اندرو او- اقتصاد دان دولت هنگ کنگ گفت: تقاضای خارجی به دلیل ابعاد وسیع رشد جهانی افزایش یافته است و تقاضا در داخل نیز نیرومند تر شده است و این شرایط خود با شرایط کاری مطلوب و محیط کسب و کار مناسب همراه شده است.

    هم چنین در مقایسه با مدت سه ماهه مشابه قبل، تولید ناخالص داخلی واقعی هنگ کنگ افزایشی 2.2 درصدی داشته است. حجم کل صادرات در شرایط واقعی به نسبت سال گذشته و به دنبال تقویت سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش حجم تجارت، افزایشی 5.2 درصدی داشته است. به گفته آقای او، صادرات خدمات در شرایط واقعی سالانه 7.5 درصد افزایش یافته است که بخش بزرگی از آن مربوط به گردش گری و فعالیت های بازارهای مالی بوده است.

    تقاضای داخلی تقویت شده است و مخارج مصرفی شخصی با 8.6 درصد افزایش در شرایط واقعی در سه ماهه نخست سال همراه شده است که بازتاب دهنده افزایش درآمد مصرف کنندگان و شرایط بازار دارایی است. هم چنین حجم کل سرمایه گذاری ها 3.8 درصد رشد داشته است. بازار کار نیز مطلوب باقی مانده است و نرخ بیکاری به 2.9 درصد رسیده است که پایین ترین نرخ 20 سال اخیر محسوب می شود.

    رشد واقعی اقتصاد هنگ کنگ در سه ماهه نخست امسال بیش از حد انتظار بوده است: دولت هنگ کنگ در برنامه بودجه خود پیش بینی کرده بود رشد اقتصادی این منطقه به دنبال بی‌ثباتی های محیط خارجی بین 3 تا 4 درصد باشد. اقتصاد هنگ کنگ سال گذشته رشد 3.8 درصدی را تجربه کرده بود.

    برچسب ها