عصر خودرو

ارزش معاملات بازار سهام آب رفت

رشد ۲۷ واحدی شاخص کل بورس

عصر بازار- بازار سهام امروز در حالی با تکاپوی معامله‌گران اغلب نوسان‌گیر در بازار دوم بورس، شاهد نوسان نماگرهای منتخب خود در دامنه مثبت بود اما ارزش معاملات امروز تالار شیشه‌ای از ۴۴ میلیارد تومان فراتر نرفت.

رشد ۲۷ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 14 آذر ماه 94 با رشد 27 واحدی روی عدد 65 هزار و 577 واحد ایستاد. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز در پایان معاملات این بازار با 10 واحد رشد به رقم 24 هزار و 366 واحد رسید.

    همچنین شاخص قیمت هم‌وزن با 3 واحد افزایش عدد 8 هزار و 273 واحد را تجربه کرد، شاخص سهام آزاد شناور اما با افت 26 واحدی عدد 68 هزار و 699 واحد را تجربه کرد. همچنین شاخص بازار اول در حالی با کاهش 26 واحدی به عدد 42 هزار و 996 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 325 واحد رشد رقم 141 هزار و 482 واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با دو واحد رشد به عدد 691 واحد رضایت داد.

    بر اساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تاپیکو با 44 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 24 واحد و گروه مپنا با 17 واحد رشد بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به دوش کشیدند. در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 22 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 17 واحد و بانک ملت با 13 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 43 میلیارد و 901 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 265 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 25 هزار و 198 نوبت دادوستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، محورسازان ایران خودرو، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، پتروشیمی آبادان، ایران خودرو، حق تقدم خرید سهام گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، حق تقدم خرید سهام گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران بازگشایی شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی ایران خودرو نیز امروز با وجود افزایش عرضه سهام اما با تحرک سهامداران اغلب حقیقی بازار بیش از 19 میلیون سهم در این نماد امروز در دامنه منفی نوسان قیمت جمع‌آوری شد.

    در نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام فولاد مبارکه نیز سهامدار عمده همچنان سرگرم پذیره‌نویسی حق‌ تقدم‌های خود و جمع‌آوری آن با کد شرکت‌های تابعه است. امروز در این نماد بیش از 43 میلیون سهم به قیمت پایانی 86 ریال به ازای هر سهم معامله شد که اغلب خریداران آن حقوقی بودند.

    امروز روند حمایت از شاخص‌های بورس از طریق حامیان سنتی آن از جمله سرمایه‌گذاری غدیر و تاپیکو از مجموعه شرکت‌های تابعه شستا دنبال شد. با این همه افزایش تحرک معامله‌گران اغلب نوسان‌گیر در بازار دوم بورس همچنان نشان‌دهنده خودنمایی نوسان‌گیران در تالار شیشه‌ای است.

    این در حالی است که ارزش معاملات امروز بورس از 44 میلیارد تومان فراتر نرفت تا اثبات کند که نقدینگی در بورس تهران این روزها به شدت لاغر شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها