عصر خودرو

آمار اشتغال آمریکا بازار طلا را تکان داد؛

رشد ۲/۶ درصد بهای اونس در هفته گذشته

عصر بازار- بهای طلای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد تا طی هفته ای که گذشت رشد ۲/۶ درصدی را تجربه کرده باشد.

رشد ۲/۶ درصد بهای اونس در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت طلا در بازارهای جهانی روز گذشته پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با افزایش 2 درصدی روبرو شد و به بالاترین سطح در 3 هفته اخیر رسیده است.

    بر اساس این گزارش، انتشار آمارهای مربوط به بازار اشتغال آمریکا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آتی را تقویت کرده ولی نتوانست موجب افزایش ارزش دلار شود.

    اقتصاد آمریکا طی ماه نوامبر بیش از 211 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه اکتبر نیز 35 هزار مورد بیشتر از گزارش قبلی بوده است.

    «تای وونگ» تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری بی ام او تاکید کرد: روند صعودی ارزش یورو در برابر دلار تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

    نشست اخیر بانک مرکزی اروپا نتوانست انتظارات سرمایه گذاران بین المللی را برآورده کند و سیاست های انبساطی پولی اروپا کمتر از حد انتظارات بوده است.

    بر این اساس قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 2/6 درصد افزایش به بیش از 1088 دلار رسید که این بالاترین رقم از 16 نوامبر به شمار می رود.

    بهای اونس در 6 هفته گذشته به طور متوالی با کاهش روبرو شده بود. سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک نیز در نشست روز گذشته خود با عدم تغییر سقف تولید نفت موافقت کرده است.

    نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است روزهای 15 و 16 دسامبر برگزار شود. به نظر می رسد فدرال رزر و قصد دارد برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش دهد.

    این مساله می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد. میزان ذخایر طلای صندوق ای پی دی آر نیز به پایین ترین سطح خود از سپتامبر 2008 میلادی رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو