عصر خودرو

پس از برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس آهن و فولاد صورت گرفت؛

رایزنی متال بولتن با بورس کالا برای برگزاری کنفرانس فلزات پایه

عصر بازار- مدیران موسسه متال بولتن با حضور در شرکت بورس کالای ایران با مسئولان این بورس برای برگزاری نخستین کنفرانس فلزات پایه در ایران رایزنی کردند.

رایزنی متال بولتن با بورس کالا برای برگزاری کنفرانس فلزات پایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، پس از برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس آهن و فولاد متال بولتن در ایران که شهریورماه امسال در جزیره کیش برگزار شد، مدیران متال بولتن خواستار برگزاری نخستین کنفرانس فلزات پایه در رابطه با بازارهایی همچون آهن،‌ مس،‌ آلومینیوم،‌ روی،سرب،‌ نیکل و... همچنین فلزات گرانبها همانند طلا و نقره هستند. در همین راستا، خانم «سیان جونز»، مدیر ارشد برگزاری کنفرانس های متال بولتن و آقای «الیور بوفتان»، مدیر نمایشگاه های یورومانی با حضور در شرکت بورس کالای ایران با مسئولان بورس کالای ایران برای برگزاری نخستین کنفرانس فلزات پایه این موسسه در ایران رایزنی کردند.

    گفتنی است طی شهریور ماه سال جاری، کنفرانس آهن و فولاد متال بولتن در ایران با حضور علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و جمعی از مدیران ارشد شرکت های معتبر جهان از جمله انگلیس، برزیل، آلمان، روسیه، ژاپن، هند و ... برگزار شد و در این کنفرانس دکتر حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران به عنوان یکی از سخنرانان، به مزیت های بورس کالا در صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: بورس کالای ایران می تواند از طریق بین المللی کردن صنعت فولاد ایران، بازارهای مالی را در این حوزه توسعه داده و با جذب سرمایه گذاران بزرگ داخلی و بین المللی، منجر به جذب سرمایه های فعالان بین المللی در این عرصه شود. به گفته سلطانی نژاد، بورس کالای ایران مزایای متعددی برای صنعت فولاد دارد که می توان مواردی از قبیل پوشش ریسک، تامین مالی و کمک به بخش خصوصی از طریق کاهش مالیات، حذف واسطه های غیر ضروری، ایجاد شفافیت و کشف قیمت عادلانه، منصافانه و منطقی را در این راستا بر شمرد.

    بر اساس این گزارش، علی پناهی، معاون عملیات ونظارت شرکت بورس کالای ایران در نشست مدیران موسسه متال بولتن با مسئولان بورس کالا عنوان کرد: طی ماه های اخیر و با نزدیک شدن به لغو تحریم ها، شرکت های مختلفی در سراسر دنیا اشتیاق فراوانی جهت سرمایه گذاری در صنایع مختلف ایران نشان داده اند، لذا در این خصوص بورس کالا نیز آمادگی خود را جهت هموار ساختن این مسیر با ارائه ابزارهای نوین مالی برای محصولات صنعتی و معدنی اعلام کرده است.

    پناهی گفت: بورس کالا با حضور در کنفرانس های بین المللی از جمله کنفرانس فلزات پایه، به دنبال برقراری ارتباط بیشتر با سرمایه گذاران خارجی و همکاری جهت پذیرش انبارهای بورس کالا در سایر بورس ها از جمله بورس فلزات لندن و متقابلا پذیرش انبارهای خارجی در بورس کالای ایران خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها