عصر خودرو

سرمایه‌گذاران نیازمند تکنیک‌های مدیریت سرمایه هستند

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذار باید حجم معاملات خود را با تکنیک‌های مناسب انتخاب کنند یا به عبارتی مدیریت سرمایه را مد نظر قرار دهند.

سرمایه‌گذاران نیازمند تکنیک‌های مدیریت سرمایه هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر رضا‌ حسنی‌کارشناس ‌بین‌الملل ‌بورس  در خصوص‌ تغییر ‌نگرش ‌در ‌سرمایه‌گذاری‌گفت: در‌ شرایطی‌که ‌بازار روند نزولی ‌دارد بسیاری‌ از سهام‌ها هستند که‌ می‌توانند سودده ‌باشند.

    وی ‌در ادامه ‌افزود: سرمایه‌گذار باید در انتخاب‌ و تحلیل‌سهام ‌و صنایع‌ و همچنین ‌حجم ‌معاملات ‌بیشتر از تحلیل‌کلی ‌بازار سرمایه‌ متمرکز شوند.
    حسنی ‌در‌ همین ‌راستا ‌‌اظهارکرد: بیشتر افراد در بازار سرمایه ‌به‌جای ‌اینکه‌ خودشان ‌بتوانند جزییات‌ بازار را تحلیل‌کنند بیشتر راجع ‌به کلیات‌ بازار اظهار نظر می‌کنند.

    کارشناس ‌بازار بورس با ‌بیان ‌اینکه ‌اظهار نظر راجع به شرایط بازار از کارای لازم برخوردار نیست و سود و پایدار برای سرمایه‌گذار به همراه ندارد گفت: سرمایه‌گذار باید حجم معاملات خود را با تکنیک‌های مناسب انتخاب کنند یا به عبارتی مدیریت سرمایه را مد نظر قرار دهند.
    وی با اشاره به اینکه موفقیت در بورس یک فرآیند است گفت: مجموعه‌ عواملی هستند که در بازار بورس اثر گذار می شود تا یک سرمایه‌گذار بتواند موفق شود.

    حسنی در رابطه با تحلیل سرمایه‌گذاران گفت: تحلیلی که سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند ممکن است بیش از 50 درصد این تحلیل صحیح نباشد و تنها میزان کمی از پیش‌بینی و تحلیل‌هایشان درست باشد، اما اگر تحلیل‌های صحیح را با حجم بیشتری سهام خریداری کرده باشند در این حالت پرتفوی سرمایه‌گذار با سود همراه است و در غیر این صورت اگر به تحلیل‌هایی که نادرست اعتماد کنند و حجم بالایی سهام خریداری کنند‌ پرتفوی سرمایه‌گذاران سود ده نخواهد بود.
    وی با بیان اینکه کتاب اقتصاد ایران و بورس و بازار کسب و کار در حای تغییر است گفت: سرمایه‌گذار اگر به دنبال پاسخ سوالات قبلی خود باشد قطعا به نتایج مد نظر نخواهد رسید زیرا اقتصاد ایران در دوران جدیدی به سر می‌برد.

    کارشناس بازار سرمایه در پایان افزود: در سرمایه‌گذاری اقتصاد کشور به دنبال نگاه نو و تفکر برای یک عملکرد نو در سرمایه‌گذاری نیازمندیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها