عصر خودرو

آرژانتین خواهان کمک صندوق بین‌المللی پول برای جلوگیری از بحران

عصر بازار- مارکوس پنا- رئیس کارکنان دولت آرژانتین- گفت این کشور از صندوق بین‌المللی پول خواسته است یک خط کمک مالی به این کشور اختصاص دهد که برای جلوگیری از وقوع بحران اقتصادی در این کشور نیاز است.

آرژانتین خواهان کمک صندوق بین‌المللی پول برای جلوگیری از بحران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، پنا که با یک شبکه رادیویی گفت‌وگو می‌کرد گفت: مذاکرات بین بوینس آیرس و این نهاد مالی تنها متمرکز بر این موضوع بوده است و افزود آرژانتین از صندوق نخواسته است که یک برنامه اقتصادی برای این کشور تهیه کند.

    پس از دو هفته نوسان ارزی و رسیدن هر دلار به 23.73 پزو که بالاترین سطح امسال به شمار می‌رود، آرژانتین به صندوق بین‌المللی پول مراجعه کرده است. بانک مرکزی به منظور جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش پزو وارد عمل شده است و نرخ بهره را به 40 درصد رسانده است.

    پنا درعین حال افزود که صندوق بین‌المللی پول نه چوب جادو دارد و نه اوضاع را پیچیده‌تر می کند، بلکه موفقیت امور به خود ما بستگی دارد.

    سه‌شنبه هفته پیش نیکلاس دوخوون- وزیر خزانه‌داری آرژانتین- برای ملاقات با کریستین لاگارد- رئیس صندوق بین‌المللی پول- و بحث در خصوص میزان و شرایط هر نوع تامین مالی ممکن به واشنگتن سفر کرد.

    طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری آرژانتین، خط اعتباری صندوق از نوع " استند بای" خواهد بود که یکی از روش‌های سنتی تامین مالی و ملتزم دخالت صندوق در سیاست‌های اقتصادی کشور متقاضی است.

    تحلیلگران معتقدند صندوق بین‌المللی پول بین 20 تا 30 میلیارد دلار در اختیار آرژانتین قرار می‌دهد، هرچند بوینس آیرس این سه‌شنبه برای بازپرداخت اوراق قرضه منقضی شده خود نیاز به مبلغ مشابه دیگری دارد. انتظار می‌رود بانک مرکزی با افزایش نرخ بهره، دارندگان اوراق را به نوسازی سررسید اوراق ترغیب کند.

    از سوی دیگر فرانسیسکو کابرا- وزیر تولیدات آرژانتین - گفته است این کشور در روزهای آینده بر نوسانات ارزی غلبه خواهد کرد. وی که پس از دیدار مائوریسیو مکری- رئیس جمهور این کشور- با رهبران صنعتی در کنفرانسی خبری صحبت می‌کرد تصریح کرد: به مساله دلار به عنوان یک مشکل نگاه نمی‌کنیم بلکه این را یک مساله موقتی می‌دانیم که در روزهای آتی به تاریخ خواهد پیوست. کابرا افزوده است که کاهش ارزش پزو روی قیمت‌ها در آرژانتین اثر نگذاشته و هنوز تغییری در قیمت‌ها رخ نداده است. سیاست ما کنترل قیمت‌ها نیست بلکه خواهان یک بازار شفاف هستیم.

    برچسب ها