عصر خودرو

کاهش سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها در آمریکا

عصر بازار- بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که آمارها حاکی از آن دارد که تمایل اروپایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در آمریکا رو به کاهش است.

کاهش سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها در آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در حالی که اقتصادی آمریکا قدرتمند است؛ اما کاهش سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده نشان دهنده آن است که سرمایه گذاران اروپایی نسبت به افزایش بدهی دولت آمریکا در حال به ستوه آمدن هستند. تمایل سرمایه گذاران خارجی برای خرید اوراق قرضه آمریکایی روز به روز در حال کاهش است.

    این در حالی است دولت آمریکا با بودجه ای که بر اساس بدهی سنگین قرار دارد و نیز دیپلماسی غیرمحبوب جهانی دست و پنجه نرم می کنند. در این برهه از زمان که برای رشد اقتصادی حساس تلقی می شود، آمریکا با روند کاهشی سرمایه گذاری خارجی روبرو است.

    بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی اروپا، بعد از سال 2015 میلادی بیش از نیمی از اوراق قرضه آمریکایی توسط سرمایه گذاران اروپایی خریداری شده بود. در این میان آلمان ها 90.1 میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکایی را خریداری کرده بودند.

    البته این روند در سال 2017میلادی معکوس شد و سرمایه گذاران اروپایی به فروشنده این اوراق تبدیل شدند. بر همین اساس، موضوع اصلی این است که افزایش بدهی در آمریکا چه تاثیر بر روی اعتماد سرمایه گذاران می گذارد و چگونه آمریکا ایالات متحده با این موقعیت کنار می آید.

    برچسب ها