عصر خودرو

از سوی مشاور فرانسوی؛

طرح تقویت فشار فازهای پارس جنوبی نهایی شد

عصر بازار- مدیرعامل نفت و گاز پارس با اشاره به طرح توسعه فاز دوم پارس جنوبی که توسط یک شرکت فرانسوی در حال بررسی بود اظهار کرد:فاز دوم پارس جنوبی مشاور فرانسوی کار خود را انجام داده و طرحی که ارائه کرده است تدوین و نهایی شده است.

طرح تقویت فشار فازهای پارس جنوبی نهایی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا, محمد مشکین فام با اعلام خبر فوق افزود:پکیج آماده است و درحال انجام تدوین نهایی هستیم. هنگامی که تصویب شد در مورد آن تصمیم خواهیم گرفت.

    وی افزود:کاری که مشاور فرانسوی انجام داد مطالعات امکان سنجی بوده است،این شرکت گزینه‌های مختلف را بررسی کرده و بهترین گزینه ممکن را به ما معرفی کرده است، بر این اساس ما این گزینه را نهایی می‌کنیم و طراحی پایه و طراحی تفصیلی را انجام می‌دهیم و برای انتخاب پیمانکار مناقصه برگزار خواهیم کرد.

    مدیرعامل نفت و گاز پارس با بیان اینکه در مجموع برای تقویت فشار فازهای پارس جنوبی ٢۰ میلیارد دلار نیاز است،تصریح کرد:فعلا مشخص نیست تقویت فشار را خودمان انجام دهیم یا اینکار با همکاری شرکت‌های خارجی انجام شود. روی شرکت‌های داخلی هم کار می‌کنیم.شرکت فرانسوی هم چندین بار از یاردهای سکوساز بازدید کرده و از توانمندی شرکت‌های ایرانی آگاه است.کاری که پیشنهاد داده بر مبنای توانمندی پیمان کاران ایرانی  است.

    بر اساس این گزارش، مشکین فام پیش از این در یک نشست خبری که در سال ١٣٩٦برگزار شد اعلام کرده بود مرحله دوم فاز دوم توسعه پارس جنوبی دو سال بعد کلید خواهد خورد، در فاز دوم بحث تقویت فشار مطرح است. تولید پارس جنوبی تا دو سال آینده به 700 کیلومترمربع می‌رسد، اما ممکن است با توجه به شرایط مخزن، افت فشار صورت بگیرد. تا توسعه فازهای پارس جنوبی تمام نشود مرحله‌ی دوم توسعه آغاز نخواهد شد.در مورد این توسعه با یک مشاور فرانسوی در حال مذاکره هستیم.

    برچسب ها