عصر خودرو

در شروع معاملات بازارها؛

سهام آسیایی با بالا رفتن قیمت نفت رشد کرد

عصر بازار- در شروع معاملات امروز بازارهای جهان، به دنبال بالا رفتن قیمت نفت پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، سهام انرژی رشد کرد و به تبع آن، سهام آسیایی تقویت شد.

سهام آسیایی با بالا رفتن قیمت نفت رشد کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر, روز پنج‌شنبه در شروع معاملات امروز بازارهای جهان، به دنبال بالا رفتن قیمت نفت پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، سهام انرژی رشد کرد و به تبع آن، سهام آسیایی تقویت شد.

    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی 0.4 درصد رشد کرد.

    نیکی ژاپن 0.1 درصد بالا رفت. کوسپی کره‌جنوبی 0.4 درصد به ارزش خود افزود و کامپوزیت شانگهای 0.3 درصد رشد کرد.

    پیش‌خرید نفت خام برنت 0.7 درصد تا این لحظه رشد کرده است و قیمت هر بشکه از آن به 77.76 دلار رسیده که بالاترین قیمت آن از نوامبر 2014 تا کنون است. این شاخص روز چهارشنبه 3 درصد رشد کرده بود.

    نفت آمریکا هم امروز 0.8 درصد بالا رفت.

    در معاملات دیشب هم در وال‌استریت، شاخص داو 0.75 درصد رشد کرد و اس‌اندپی حدود 1 درصد جهش کرد. زیرشاخص انرژی اس‌اندپی توانست 2 درصد جهش کند.

    بالا رفتن قیمت نفت باعث شد سود اوراق خزانه‌داری هم با شعله‌ور شدن آتش نگرانی‌ از تورم، بالا برود. سود اوراق 10 ساله آمریکا تا بالاترین سطح 2 هفته‌ای خود اوج گرفت و از 3 درصد هم فراتر رفت، هرچند کمی بعد در 2.986 درصد تثبیت شد.

    در بازار ارز، دلار با تقویت سود اوراق تا بالاترین سطح 4 و نیم ماهه خود در برابر سبدی از 6 ارز مهم جهان بالا رفت و به 93.416 واحد رسید. اندکی بعد نرخ دلار تا 92.979 واحد پایین آمد.

    در برابر ین هم پس از این که دلار به رکورد 109.930 ین، که بالاترین نرخ 8 روزه آن بود دست یافت، 0.1 درصد افت کرد و به نرخ 109.665 ین رسید.

    برچسب ها