عصر خودرو

معاون نهاد ریاست جمهوری:

تسهیلات ویژه برای شرکتهای تعاونی روستاهای مرزی پرداخت می شود

عصر بازار- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: برای تشکیل شرکت های تعاونی در روستاهای مرزی کشور وام بدون کارمزد اختصاص داده می شود که سهم سیستان و بلوچستان در این رابطه ۱۸۰ میلیارد ریال است.

تسهیلات ویژه برای شرکتهای تعاونی روستاهای مرزی پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, سید ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: متقاضیانی که خواستار ایجاد اشتغال به طور انفرادی هستند نیز می توانند از تسهیلات با بازپرداخت چهار درصد بهره مند شوند.

    وی افزود: از محل قانون اشتغال پایدار روستایی 6 هزار و 500 میلیارد ریال (650 میلیارد تومان) تسهیلات برای اشتغال روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.
    وی تصریح کرد: این تسهیلات از طریق بانک های عامل به متقاضیان اجرای طرح های اشتغالزا پرداخت می شود.
    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: کارمزد این تسهیلات برای روستاهای مرزی چهار درصد و برای روستاهای غیرمرزی و مناطق عشایری 6 درصد است.
    رضوی افزود: تسهیلات اشتغالزایی روستایی به همه طرح های اشتغال پایدار و دارای افزایش درآمد که روستاییان توان پرداخت اقساط آن را دارند در حوزه های مختلف مانند گردشگری، صنایع دستی، صنایع فرآوری، صنایع تبدیلی، گلخانه ‌ای و دامپروری های صنعتی تعلق می گیرد.
    وی اظهار داشت: سرعت بخشیدن به روند جذب کامل این اعتبارات نیازمند اطلاع رسانی به موقع است.
    وی افزود: بانک های عامل باید با اعزام کارشناس اقدامات لازم برای ارزش گذاری زمین و امکانات روستاییان را انجام دهند تا تضمین لازم برای واگذاری تسهیلات و سهم آورده متقاضیان با سهولت بیشتری انجام شود.
    رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به منظور شرکت در کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان و دیدار با کارآفرینان روستایی استان به زاهدان سفر کرده است.

    برچسب ها