عصر خودرو

خرید تضمینی گندم از یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن فراتر رفت

عصر بازار- رئیس بنیاد توانمند سازی گفت: تا کنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن گندم با ارزش بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم از یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیقلی ایمانی، رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 13 میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده است.

    به گفته وی؛ در چند روز آینده استان های گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و مازندران یکی پس از دیگری وارد چرخه تولید، خواهند شد.

    ایمانی از پرداخت 50 درصد مطالبات گندمکاران در چند روز آینده خبر داد و گفت: امسال شورای اقتصاد به بهانه کمبود منابع مالی دولت و پرداخت به موقع پول کشاورزان، نرخ خرید تضمینی گندم را افزایش نداد، در حالیکه با گذشت 50 روز از فصل برداشت، اتفاق خاصی در پرداخت‌ها رخ نداده است. حال باید منتظر ماند و دید که اظهارات مسئولان با عمل همخوانی دارد یا خیر.

    رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران با اشاره به تاثیر ثبت اطلاعات کشاورزان در جلوگیری از سودجویی دلالان بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به تمامی گندمکاران ابلاغ کرد که اطلاعات فردی و سطح محصول خود را در سامانه پهنه ثبت نام کنند، چراکه گندم تولیدی تنها از کشاورزانی درب سیلو تحویل گرفته خواهد شد که اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده و حواله در دست دارند.

    وی ادامه داد: با ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه، امکان ورود دلالان و واسطه ها به حداقل ممکن می رسد که با این وجود گندم تحویلی به کارخانه ها  عاری از هرگونه اختلاط خاک، کلوخ و علف های هرز است.

    ایمانی میزان تولید گندم در سال زراعی جاری را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به پراکنش مناسب بارش در اکثر استان ها و شرایط مساعد تولید پیش بینی می شود که امسال میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 تا 10 درصد افزایش یابد.

    برچسب ها