عصر خودرو

برای نخستین بار و با مجوز فرابورس؛

خدمات بازار سرمایه از طریق شعب بانک رسالت ارائه می‌شود

عصر بازار- کارگزاری گنجینه سپهر به زودی از طریق ۲۴۴ شعبه بانک رسالت در سراسر کشور، خدمات مختلفی در ‏حوزه بازار سرمایه به مشتریان ارائه خواهد داد‎.‎

خدمات بازار سرمایه از طریق شعب بانک رسالت ارائه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی فرابورس، با مجوز اعطایی از سوی فرابورس ایران به کارگزاری گنجینه سپهر پارت، به زودی خدمات بازار سرمایه از طریق شعب بانک رسالت در 31 استان کشور ارائه می‌شود.

    معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس در نشستی که هجدهم اردیبهشت‌ماه در یکی از شعب بانک رسالت برگزار شد با بیان اینکه تا کنون بانک‌ها به واسطه کارگزاری‌های خود خدمات بازار سرمایه را ارائه می‌دادند، گفت: به تازگی کارگزاری گنجینه سپهر برای انجام امور بازار سرمایه از طریق بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی موفق به دریافت مجوز از سوی فرابورس شده و با بانک رسالت تفاهم‌نامه امضا کرده است.

    به گفته بهنام محسنی بر اساس این تفاهم‌نامه، کارگزاری گنجینه سپهر به زودی از طریق 244 شعبه بانک رسالت در سراسر کشور، خدمات مختلفی در حوزه بازار سرمایه به مشتریان ارائه خواهد داد.

    محسنی مفاد قرارداد میان این کارگزاری و بانک رسالت را مواردی همچون انجام امور مرتبط با شناسایی اولیه و کامل مشتریان در زمان ارائه خدمات پایه در بازار سرمایه، ارائه کد بورسی، اخذ انواع سفارش خریدوفروش، تنظیم پیش‌نویس انواع قرارداد و ... از سوی شعب بانک رسالت برشمرد.

    در بخش دیگری از این نشست، عباس سلطانی‌دعوی مدیرعامل و نایب رئیس هیات‌مدیره کارگزاری گنجینه سپهر در خصوص انگیزه این کارگزاری برای انعقاد قرارداد با شعب بانک در زمینه ارائه خدمات، گفت: با وجود پیشرفت سامانه‌های آنلاین و انجام بسیاری از خدمات کارگزاری از طریق روش‌های الکترونیک، در هر حال لازم است مشتریان یک بار به محل کارگزاری مراجعه کنند که این موضوع مشکل‌آفرین است؛ چون علاوه بر دشواری مراجعه حضوری برای مشتری‌ها، تعداد شعب کارگزاری در کشور نیز نسبت گستردگی منطقه کم است و بعضا در برخی از شهرستان‌ها شعبه کارگزاری وجود ندارد.

    سلطانی‌دعوی هدف از اخذ مجوز به منظور امکان ارائه خدمات کارگزاری از طریق بانک‌ها را آسان کردن دریافت این خدمات توسط مشتریان و همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه سرمایه‌گذاری در بورس عنوان کرد و افزود: در حال حاضر از طریق «شعبه اسکان» بانک رسالت، کد بورسی و کد معاملات آنلاین برای افراد صادر می‌شود که به زودی در تمامی شعب این امکان فراهم خواهد شد.

    مدیرعامل کارگزاری گنجینه سپهر با اشاره به اینکه در آینده نیز با گسترش امکانات زیرساختی، سایر خدماتی که در تفاهم‌نامه به آن اشاره شده اعم از اخذ سفارش خریدوفروش برای مشتریان انجام می‌شود، گفت: همچنین تلاش داریم از طریق بانک‌ رسالت، ظرف 24 تا 48 ساعت برای مراجعه‌کنندگان کد بورسی صادر کنیم.

    در ادامه جلیل حسین‌خانی، مدیرگروه اقتصاد و صنعت بانک قرض‌الحسنه رسالت با اشاره به مردمی بودن این بانک، گفت: یک شبکه بزرگ حدود 4.5 میلیون نفری با این بانک در ارتباط هستند که بسیاری از آن‌ها با بازار سرمایه آشنایی کافی نداشته و از سرمایه‌گذاری در بورس واهمه دارند که امیدواریم با ارائه خدمات بازار سرمایه از طریق شعب بانک رسالت، هم دانش مردم نسبت به بازار سرمایه افزایش یابد و هم به اهداف سازمانی خود در زمینه تنوع خدمات دست یابیم.

    گفتنی است که پیش از این کارگزاری مفید با مجوزی که توسط فرابورس ایران دریافت کرده بود، امکان یافت تا یکسری خدمات پایه‌ای بازار سرمایه را از طریق دفاتر پیشخوان دولت به مشتریان ارائه کند و از این پس کارگزاری گنجینه سپهر پارت نیز با مجوز فرابورس این خدمات را از طریق شعب بانک رسالت در اختیار مشتریان خواهد گذاشت.

    برچسب ها