عصر خودرو

تهران قطب اقتصادی خاورمیانه

عصر بازار- استقبال ۲۴ کشور برای سرمایه گذاری در ایران نقطه مثبتی برای کشور محسوب می‌شود.

تهران قطب اقتصادی خاورمیانه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به این که ایران به عنوان قطب اقتصادی منطقه ظرفیت‌ مناسبی برای تولیدات و صادرات در خاورمیانه دارد، اما با وجود تحریم‌هایی که چند دهه از سوی کشورهای مختلف بر علیه دولت لحاظ شد در بخش صادرات پیشرفت قابل توجهی در این سال‌ها رخ داده است.

    در هفتمین سال برگزاری همایش تجلیل از صادر کنندگان برتر استان تهران از 2 شرکت برتر که بیشترین صادرات با ارزش افزوده بالا را داشته تقدیر و قدردانی شد.

    *معیار انتخاب صادر کنندگان

    براساس فراخوان اولیه حدود 115 شرکت ثبت نام کرده که بر اساس 29 معیار تعیین شده از جمله درآمد حاصل از صادرات، میزان رشد نسبت به شش ماه اول سال، سهم گسترده در بازار، میزان نفوذ در بازار جهانی، گواهینامه‌های بین المللی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

    با وجود تحریم‌ها، کار آفرینان و تولید کنندگان استانی مانع از کاهش تولید و صادرات در کشور شدند آن‌ها با رفع موانع تولید، توسعه اشتغال و توسعه صادرات غیر نفتی توانستند با هدف توسعه صادرات، برنامه ریزی برای بازسازی و نوسازی صنایع و تمرکز بر سرمایه گذاری‌های دانش محور حجم سرمایه گذاری را افزایش دهند.

    و این امر موجب شد به جای واردات کالا دانش فنی را وارد کشور کرده و به جای تامین منبع مالی بیشتر روی سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف متمرکز شویم.

    استاندار تهران درباره صادرات در استان می‌گوید: در سال گذشته 1204 میلیارد دلار به  صادرات محصولات استان تهران اختصاص داشته است.

    با وجود این که تراز تجاری استان تهران نسبت به سایر استان‌های دیگر مطلوب و مثبت ارزیابی می‌شود، اما استانداری با همکاری وزارت صنعت، معدن تجارت شرکت‌های صنعتی جدیدی را با بیش از 10 هزار هکتار وسعت در غرب و شرق استان در حال اجرایی و عملیاتی شدن است.

    بنا به گفته استاندار تهران یکی از این مناطق در جنوب فرودگاه امام خمینی(ره) و دیگری در منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در یکی از استان‌های کشور در حال آماده شدن است.

    شهرک‌های صنعتی جدید در استان‌ تهران به منظور جذب سرمایه‌های خارجی و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی بسیار مفید و مناسب است که اولویت نیز با طرف‌های خارجی است.

    استاندار تهران درباره سرمایه گذاران خارجی در داخل کشور می گوید: استقبال 24 کشور از اروپا، شرق آسیا، آمریکا و آمریکای شمالی نقطه مثبتی خواهد بود این امر نشان می‌دهد که انگیزه برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور وجود دارد .

    استاندار تهران یکی از گرفتاری‌های عمده در استان تهران را صنوف بدون مجوز می‌داند.

    بر اساس آمار موجود نزدیک به 400 هزار صنوف خدماتی و تولیدی در استان تهران بدون مجوز در حال فعالیت هستند که ساماندهی این واحدها نیاز به عزم مشترک دستگاه‌های اجرایی مرتبط را می‌طلبد.

    این واحدها بدون پرداخت مالیات و بیمه، واحدهای صنعتی را تهدید می‌کنند که وزارت صنعت،معدن و تجارب در مورد وضعیت این واحدها باید اقدامات لازم را انجام دهد.

    امید است موانع بر سر راه تولید و صادرات برداشته شود و با مدیریت درست شاهد حضور سرمایه گذران خارجی در زمینه رشد اقتصادی کشور باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها