عصر خودرو

بلاتکلیفی مشمولان سهام عدالتی که سود کامل دریافت نکرده‌اند

عصر بازار- در حالی که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که سود سهامِ تمام مشمولان سهام عدالت که شماره شبای حساب بانکی خود را به درستی در سامانه ثبت کرده‌اند پرداخت شده، تعدادی از مشمولان می گویند که این مبالغ به طور کامل به حسابشان واریز نشده است.

بلاتکلیفی مشمولان سهام عدالتی که سود کامل دریافت نکرده‌اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سازمان خصوصی‌سازی در طی ماه‌های گذشته شروع به پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی 1395 کرد. این سازمان مدعی شد که تا پایان سال 1396 سود سهام عدالتِ 19 گروه از 20 گروه مشمولان سهام عدالت را به طور کامل پرداخت کرده است.

    سازمان خصوصی‌سازی به تازگی نیز رسما اعلام کرد که سود سهام عدالت گروه بیستم را هم به طور کامل واریز کرده و تنها مشمولانی سود نگرفته‌اند که شماره شبای بانکی خود را یا نادرست وارد کرده‌اند یا اصلا وارد نکرده‌اند.

    اما گزارش‌های رسیده نشان از آن دارد که تعدادی از مشمولان سهام عدالت با اینکه در مرحله اول واریز سود، مبلغی را دریافت کرده‌اند، اما در مراحل بعدی هیچ سودی را دریافت نکرده‌اند.

    نکته قابل توجه اینکه شماره شبای حساب این مشمولان به درستی در سامانه سهام عدالت ثبت و از طرف سازمان خصوصی سازی نیز به تایید رسیده است. به طوری که همانطور که گفته شد در مرحله اول، این مشمولان سود خود را دریافت کرده‌اند. این مشمولان تاکید دارند که شماره شبای بانکی خود را در این مدت تغییر نداده‌اند و این شماره مسدود نیز نشده است.

     سازمان خصوصی‌سازی گفت: " در تاریخ اول اردیبهشت ماه سال 1397 ما تمام مبالغ سود سهام را به یکی از بانک‌های عامل (بانک تجارت) واریز کرده‌ایم و بانک عامل نیز قطعا طی 3 الی 5 روز سود را به حساب مشمولان واریز کرده است. " اما مشمولان می‌گویند در طی این دوره پرینت صورت حساب خود را از بانک گرفته‌اند، ولی هیچ مبلغی بابت سود سهام عدالت به آن‌ها پرداخت نشده است.

    مشخص نیست که سازمان خصوصی سازی مبلغی به حساب بانک نریخته یا اینکه بانک عامل این مبالغ را به حساب مشمولان واریز نکرده، اما یکی از مشمولان گفت که بانک عامل که وی در آنجا حساب دارد به مشمول اعلام کرده که اگر سازمان خصوصی سازی بابت سود سهام عدالت مبلغی واریز می‌کرد بانک نیز  آن مبلغ را به حساب مشمول می ریخت.

    برچسب ها