عصر خودرو

سرمایه گذاری در بازار بورس با اقبال روبرو نیست

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس با مسائل ساختاری اساسی در سطح اقتصاد روبروست و این مسائل که ناشی از سیاست‌های عمومی اقتصاد است راهی را به سمت بازار سرمایه باز نمی کند.

سرمایه گذاری در بازار بورس با اقبال روبرو نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود رضا خواجه نصیری کارشناس بازار سرمایه گفت: در بازار بورس اوراق بهادار در طی هفته جاری اتفاق خاصی رخ نداد.

    وی در ادامه تصریح کرد : کماکان شاهد معاملات کم حجم و کم ارزش و نوسانات کم دامنه در شاخص هستیم به گونه‌ای که عمدتا در روزهای معاملاتی نوسانات قابل توجهی را شاهد نبودیم.

    کارشناس بازار سرمایه با بیان این که قیمت سهام ها تغییر چندانی نمی‌کند ولی عمده شرکت ها با کاهش حدود قیمت‌ها روبرو هستند گفت: وضعیت فعلی بازار به گونه‌ای است که اخبار خوشی که موجب تحرک بازار شود ، وجود ندارد.

    خواجه نصیری با اشاره به اینکه ضعف نقدینگی در بازار به شدت احساس می شود بیان کرد: منابع همچنان در سپرده‌های بانکی سرمایه گذاری می شود و این امر موجب شده علی رغم ارزنده بودن برخی سهام‌ها باز هم خریداری برای آنها وجود نداشته باشد.

    وی در همین راستا افزود: شرایط بازار جهانی نیز بر بازار سرمایه و شرکت‌ها اثر گذار است، جهش قابل توجهی را شاهد نبودیم.

    کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت بازار در روزهای فعلی انگیزه‌ای را برای سرمایه گذاری جدید ایجاد نمی کند و سرمایه گذاران قبلی نیز به میزان قابل قبولی برای فروش ترغیب نمی‌شوند گفت: به همین خاطر با وجود ضعف در خریدار، معاملات بسیار کم حجم است.

    خواجه نصیری اظهار کرد: به نظر می‌رسد بورس با مسائل ساختاری اساسی در سطح اقتصاد روبروست و این مسائل ساختاری که ناشی از سیاست‌های عمومی اقتصاد کشور است راهی را به سمت بازار سرمایه باز نمی‌کند و سرمایه‌گذاری در این بازار با اقبال روبرو نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها