عصر خودرو

مدیرعامل سمات:

اطلاعات فعالان بازار سرمایه در سجام راستی آزمایی می شود

عصر بازار- مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: سجام یک سامانه زیر ساختی در بازار سرمایه کشور است و تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در این سامانه ثبت خواهند کرد.

اطلاعات فعالان بازار سرمایه در سجام راستی آزمایی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ،  حسین فهیمی درباره اطلاعات دریافتی سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام) افزود: از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود. از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

    وی با تاکید بر اینکه سجام به همه نهادها و ارکان بازار سرمایه خدمات ارایه می دهد، اظهار داشت: با یکبار ثبت نامه در سجام به همه سرویس ها دسترسی پیدا خواهید کرد و این امکان فراهم می شود که در همه بازارها و بورس های کشور فعالیت کنید و در هیچ نهادی مجددا آن اطلاعات را از فرد درخواست نمی کنند.

    مدیرعامل سمات ادامه داد: این امکان بازهم به صورت الکترونیکی برای شما فراهم است که اگر برخی اطلاعات شما مثل آدرس یا شماره حساب تغییر کرد، آن را اصلاح کنید.

    وی با تاکید بر راستی آزمایی اطلاعات ثبت شده در سجام اظهار داشت : نکته حایز اهمیت این است که اطلاعاتی که توسط این سامانه دریافت می شود اطلاعات واقعی و درست است چون این اطلاعات با نهادهای ذیصلاح راستی آزمایی می شود. به عنوان مثال اطلاعات هویتی و فردی با اطلاعات مندرج در سامانه ثبت احوال راستی آزمایی می شود، یا اطلاعات آدرس افراد باید از طرف اداره پست مورد تایید قرار گیرد. همین طور شماره حساب باید توسط نظام بانکی تایید شود . اگر این راستی آزمایی منجر به نتیجه شد، سامانه تایید می کند که فرد اطلاعات درست در اختیار سمات گذاشته است و از آن به بعد، تمامی مبادلات و پرداخت ها به آن فرد از طریق آن اطلاعاتی است که فرد در اختیار سامانه گذاشته است و سامانه بر اساس اطلاعات ارایه شده از فرد به آن دسترسی پیدا کرده است.

    مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی تاکید کرد: این سامانه از سامانه هایی است که همیشه فعالان بازار سرمایه به لزوم وجود آن تاکید داشتند. چراکه هربار مجبور بودند فرم های چند صفحه ای اطلاعات شخصی را برای هر نهاد یا ارگانی تکمیل کنند اما با این سامانه، هر فرد یکبار برای همیشه در بازار سرمایه شناسایی می شود و از آن به بعد ثبت دوباره اطلاعات نخواهد داشت.

    فهیمی با تاکید بر اینکه این سامانه دوره آزمایشی را پشت سر گذاشته و فعالیت رسمی آن آغاز شده است، گفت: سجام زیر ساخت قابل اطمینانی است که استارتاپ ها و نهادهای مالی می توانند خدمات خود را از طریق این نرم افزار معرفی و ارایه کنند.

    سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام) با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه به طور رسمی راه اندازی شد.

    سجام با شعار «تنها یک‌بار ثبت شوید» مسوولیت خودکار فرآیند جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان بازار سرمایه را بر عهده دارد.

    برچسب ها