عصر خودرو

سرنوشت نرخ خوراک پتروشیمی کی مشخص می‌شود

بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران در بازار محصولات پتروشیمی

عصر بازار- دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، متاسفانه با وجود پیگیری‌ها هنوز نرخ خوراک پتروشیمی به سرانجام نرسیده و سرنوشت آن به امروز و فردا کردن مسولان گره خورده است.

بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران در بازار محصولات پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد مهدوی ابهری در خصوص قیمت گذاری خوراک پتروشیمی اظهار داشت: به طور یقین تعیین نرخ خوراک تاثیر بسزایی در رونق بازار و جذب سرمایه های سرگردان دارد بنابراین مشخص شدن قیمت می‌تواند سهامداران را از حالت بلاتکلیفی در آورد.

    وی تصریح کرد: ماه‌هاست قیمت نفت و انرژی در دنیا پایین آمده است اما همچنان خوراک پتروشیمی ها با همان نرخ  13 سنت سابق  عرضه می شود و این مساله، صنایع پتروشیمی را با مشکل مواجه  کرده است.

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تاکید کرد: هم‌اکنون اکثر سرمایه‌گذاران  در بازار سرگردان هستند چرا که مهم‌ترین شاخص در صنعت پتروشیمی قیمت خوراک است که متاسفانه با وجود تمام پیگیریهای مسولان کشوری هنوز به سرانجام نرسیده است و  سرنوشت خوراک به امروز و فردا گره خورده است.

    وی افزود: در دوران پساتحریم ما با هجوم سرمایه‌گذاران در کشور مواجه خواهیم بود بنابراین بازار این محصوص زمانی رونق می‌گیرد که قیمت خوراک برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مشخص شود در غیراینصورت شاهد توسعه بازار این محصول استراتژیک نخواهیم بود.

    مهدوی ابهری در پاسخ به این مساله که رقم غیر رسمی 10 سنت ممکن است نرخ سوخت صنایع پتروشیمی باشد و نه خوراک آنها، گفت: این خوراک است که تبدیل به ارزش افزوده می شود و گرنه سوخت که موتور محرکه ای برای چرخش همه صنایع است و تکلیفش روشن است؛ لذا از این لحاظ نباید  بین قیمت سوخت پتروشیمی ها  و سوخت دیگر صنایع، تفاوت باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها