عصر خودرو

رییس سازمان چای کشور :

پیش بینی تولید ۱۲۰ هزار تن برگ سبز چای در سال جاری

عصر بازار- رییس سازمان چای کشور گفت: اگر درآمد چای کاران ما بهتر شده، این نشانه اقبال مردم است و روند استفاده از چای داخلی هرچه بالاتر برود رونق بیشتری خواهیم داشت.

پیش بینی تولید ۱۲۰ هزار تن برگ سبز چای در سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور ، در خصوص برداشت چای در سال جاری اظهار کرد: با گرم‌تر شدن هوا برداشت چای در مناطق چای کاری در حال آغاز است اما هنوز به مرحله برداشت کامل نرسیده است و در برخی مناطق شاهد برداشت آن بوده‌ایم.

    وی افزود: اگر آب و هوا با ما یاری کند می‌توانیم تا یک هفته آینده این محصول را به صورت عمومی داشته باشیم و تولید را آغاز کنیم. ما سال خوبی را پشت سر گذاشتیم و فروش بسیار خوبی داشتیم. در سال 96 محصولات به صورت کامل به فروش رسید و کارخانجات چایی برای عرضه ندارند.

    روزبهان با اشاره به فروش خوب چای در سال زراعی 96 تصریح کرد: اگر درآمد چای کاران ما بهتر شده، این نشانه اقبال مردم است. روند استفاده از چای داخلی هرچه بالا‌تر برود رونق بیشتری خواهیم داشت. به جای اینکه چای تولیدی در اسفند تمام شود می‌تواند این پروسه فروش در آذر اتفاق بیفتد و چای کاران بتوانند سه ماه زود‌تر پول خود را دریافت کنند.

    وی افزود: این اتفاق به منزله رونق اقتصادی است و باغاتی که‌‌ رها شده‌اند به چرخه تولید باز خواهند گشت.

    رئیس سازمان چای با اشاره به این نکته که قیمت خرید تضمینی چای هنوز اعلام نشده است، خاطر نشان کرد: مراحل کار در حال انجام است اما هنوز این قیمت اعلام نشده است.

    روزبهان در رابطه با پیش بینی میزان تولید برای سال زراعی جاری تشریح کرد: از آنجایی که بیش از 90 درصد باغات ما دیم هستند و بارندگی از خرداد تا شهریور شروع می‌شود، میزان نزولات در این ماه‌ها تعیین کننده میزان برداشت چای خواهد بود.

    وی ادامه داد: اگر سال آبی خوبی داشته باشیم با توجه به برنامه‌ای که برای کیفیت داریم پیش بینی ما این است که بین 110 تا 120 هزارتن برگ داشته باشیم و تولید چای خشک 25 تا27 هزار تن خواهد بود اما با ضریب کیفیت بهتر.

    برچسب ها