عصر خودرو

قیمت طلا به ۱۰۶۷ دلار رسید

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا پس از افزایش حدودا یک درصدی در دو جلسه گذشته، امروز با کاهش جزئی به ۱۰۶۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

قیمت طلا به ۱۰۶۷ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، پیش خریدهای ناشی از کاهش ارزش دلار که ناشی از آمارهای ضعیف از بخش تولید آمریکا بود موجب شد تا طلا امروز افزایش قیمت های دو جلسه گذشته را حفظ کند.

    اما چشم انداز فلز زرد به دلیل احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در آمریکا همچنان کاهشی است. اکنون همه نگاه ها به آمارهای بازار کار آمریکا است که قرار است اواخر این هفته منتشر شود. انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره در ماه جاری را افزایش می دهد و تقاضا برای طلا را کاهش می دهد.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش حدودا یک درصدی در دو جلسه گذشته، امروز با کاهش جزئی به 1067 دلار و 80 سنت رسید.
    مارک تو، تحلیلگر گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ گفت: «سرنوشت قیمت طلا همچنان تا حد زیادی به سیاست پولی آمریکا بستگی دارد.» وی افزود: «تا زمان نشست فدرال رزرو در اواخر ماه دسامبر، قیمت طلا در سطح فعلی باقی خواهد ماند.»
    تو گفت، افزایش احتمالی نرخ بهره قیمت طلا را به سطح 1000 دلار خواهد رساند.
    در حالی که سرمایه گذاران معتقدند نرخ بهره می تواند تقاضا برای طلا را تضعیف کند، قیمت طلا ماه گذشته به نزدیکی پایین ترین رقم در شش سال گذشته رسید و بزرگترین کاهش ماهیانه در دو سال و نیم اخیر را در ماه نوامبر به ثبت رساند.
    انتظار می رود فدرال رزرو نرخ بهره را برای اولین بار در حدود یک دهه گذشته در نشست بعدی خود در اواسط ماه دسامبر افزایش دهد.
    تجار همچنین در انتظار انتشار گزارش بازار کار آمریکا در روز جمعه هستند تا میزان سلامت اقتصاد آمریکا و تاثیر آن بر تصمیم فدرال رزرو را بسنجند.

    برچسب ها