عصر خودرو

نرخ تورم ونزوئلا ۱۴ هزار درصد شد

عصر بازار- پارلمان ونزوئلا که کنترل آن در اختیار مخالفان دولت مادورو قرار دارد، نرخ تورم سالانه این کشور را در ماه آوریل حدود ۱۴ هزار درصد اعلام کرد.

نرخ تورم ونزوئلا ۱۴ هزار درصد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، پارلمان ونزوئلا که کنترل آن در اختیار مخالفان دولت مادورو قرار دارد، نرخ تورم سالانه این کشور را در ماه آوریل حدود 14 هزار درصد اعلام کرد.

    بروز بحران عمیق اقتصادی در این کشور عضو اوپک موجب شده تا اقتصاد ونزوئلا با رشد نجومی نرخ تورم، کمبود مواد غذایی و دارو و افزایش مهاجرت مردم ونزوئلا به خارج از کشور برای یافتن شرایط زندگی بهتر مواجه شود.

    نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفته، کشورش قربانی «جنگ اقتصادی» مخالفان دولت شده و این جنگ به دلیل تحریم های مالی واشنگتن تشدید شده است.

    بر اساس امارهای ارائه شده از سوی پارلمان ونزوئلا، قیمت مصرف کننده در ماه آوریل رشدی 80 درصدی داشت، در حالی که این رقم در ماه مارس 67 درصد بود. قیمت مصرف کننده در 12 ماهه منتهی به آوریل 13 هزار و 779 درصد رشد داشته است.

    بانک مرکزی ونزوئلا به درخواست اظهارنظر در مورد این آمارها پاسخ نداده است. بانک مرکزی ونزوئلا بیش از 2 سال است که انتشار آمارهای نرخ تورم را متوقف کرده است.

    منتقدان دولت مادورو می گویند، مشکل اصلی اقتصاد این کشور گسترش بی رویه عرضه پول است که در طی یک سال نزدیک به 3 هزار درصد رشد داشته است. عرضه زیاد پول موجب شده تا بولیوار ونزوئلا هر روز بی ارزش تر شود.

    از زمان به قدرت رسیدن مادورو در سال 2013، نرخ بولیوار در بازار سیاه 99 درصد کاهش یافته است. دولت ونزوئلا قصد دارد در ماه ژوئن 3 صفر از پول ملی را حذف کند.

    برچسب ها