عصر خودرو

نگرانی سعودی‌ها نسبت به محدود شدن تولید شناورهای نفتی

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان سعودی به رویترز گفت: اگرچه بازار نفت اکنون در وضعیت بهتری نسبت به سال ۲۰۱۶ قرار دارد اما نگرانی هایی نسبت به محدودیت تولید شناور وجود دارد.

نگرانی سعودی‌ها نسبت به محدود شدن تولید شناورهای نفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، خالد الفالح پس از دیدار با وزیر بازرگانی ژاپن در توکیو به رویترز گفت: ما نسبت به محدود شدن تولید شناور نگران هستیم.

    وی در ادامه افزود: اوپک و شرکای خارج از این سازمان در نشستی که ماه ژوئن در وین برگزار می شود، درباره ظرفیت تولید شناور گفت و گو خواهند کرد.

    طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی، در اوپک بیش از دو میلیون بشکه در روز ظرفیت تولید شناور در عربستان وجود دارد.

    وزیر انرژی بزرگترین صادرکننده نفت اوپک گفت: ما احساس می کنیم که صنعت نفت در وضعیت بهتری نسبت به سال 2016 قرار دارد و اگرچه شاهد این بهبود هستیم، قطعا احساس نمی کنیم در جایی که لازم است با ثبات کامل بازار باشیم، هستیم.

    الفالح دیدگاههای پیشین خود مبنی بر اینکه با وجود کاهش مازاد ذخایر نفت در کشورهای توسعه یافته و بازگشت آنها به میانگین پنج ساله، عربستان هنوز نمی‌بیند ماموریت اوپک به انجام رسیده است را تکرار کرد.

    با وجود اینکه مازاد ذخایر نفت تا مارس تا حدودی زیادی از میان رفته بود اما فالح پس از دیدار با وزیران انرژی اوپک و متحدانش در 20 آوریل به شبکه "سی ان بی سی" گفت: ما باید صبور باشیم. ما نباید سستی از خود نشان داده و به این سروصداها که "ماموریت کامل شده"، گوش کنیم. من تصور می کنیم که همچنان کارهایی پیش روی ما قرار دارد.

    فالح در گفت وگو با رویترز بار دیگر گزارشها مبنی بر اینکه عربستان سعودی قیمت خاصی را برای نفت هدف گرفته است، رد کرد. پیش از این گزارش شده بود عربستان مایل است نفت به 80 و یا حتی 100 دلار در هر بشکه صعود کند.

    وزیر انرژی عربستان به رویترز گفت: مطمئنا ما قیمتی را هدف نگرفته ایم. هدف ما به همراه آوردن ثبات، تعادل و موازنه به بازارهای نفت است.

    برچسب ها