عصر خودرو

بیزینس اینسایدر:

آمریکا سال آینده به بزرگترین صادرکننده نفت جهان تبدیل می‌شود

عصر بازار- بانک سی‌تی گروپ آمریکا اعلام کرد آمریکا سال آینده با پشت سر گذاشتن عربستان به بزرگترین صادرکننده نفت جهان تبدیل می‌شود.

آمریکا سال آینده به بزرگترین صادرکننده نفت جهان تبدیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، مؤسسه بانکی سی‌تی‌گروپ آمریکا در آخرین گزارش خود اعلام کرد که طی سال آینده آمریکا با پشت سر گذاشتن عربستان به بزرگترین صادرکننده نفت جهان تبدیل خواهد شد.

    در این گزارش آمده است: آمریکا طی هفته گذشته به طور متوسط روزانه 8.3 میلیون بشکه در روز نفت و فرآورده‌های پتروشیمی صادر کرده است که بیشترین میزان در تاریخ این کشور است. این در حالی است که عربستان در ماه ژانویه به طور متوسط روزانه 9.3 میلیون بشکه نفت صادر کرد و روسیه نیز 7.4 میلیون بشکه در روز در این مدت صادرات نفت داشته است.

    باید توجه داشت که پیش‌بینی سی‌تی‌گروپ شامل نفت خام و فراورده‌های نفتی است و به صادرات نفت خام محدود نمی‌شود.

    علیرغم توافق اوپکی‌ها و کشورهای غیر عضو اوپک برای کاهش صادرات نفت عربستان از ماه ژانویه تاکنون بزرگترین صادرکننده نفت جهان بوده است.

    در روز 10 آوریل وزیر نفت عربستان گفت که این کشور قصد دارد برای دوازدهمین ماه متوالی صادرات نفت خود را زیر 7 میلیون بشکه در روز نگه دارد.

    در ماه مارس، روسیه نیز به طور متوسط روزانه 10.97 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که بالاترین میزان طی 11 ماه گذشته محسوب می‌شود.

    عربستان تولید نفت خود را در راستای اجرای توافق اوپک به زیر 10 میلیون بشکه در روز رسانده است.

    برچسب ها