عصر خودرو

آمار اقتصادی ایالت‌های مختلف آمریکا در سال ۲۰۱۷

عصر بازار- آمارهای منتشر شده از تولید ناخالص داخلی ۵۰ ایالت آمریکا نشان می دهد ایالت لوئیزیانا بدترین و واشنگتن بهترین عملکرد را در سال ۲۰۱۷ داشته اند.

آمار اقتصادی ایالت‌های مختلف آمریکا در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اقتصاد این ایالت با رشد منفی 0.2 درصدی، برای دومین سال متوالی کوچک شد که یکی از عوامل مهم ثبت این عملکرد ناامیدکننده، مربوط به بخش تولید کالا بوده است که شامل صنایع کلیدی پالایشگاهی و شیمیایی است. بخش های گسترده دیگری چون حمل و نقل، انبارداری و دولت نیز سهم قابل ذکری در کاهش رشد این ایالت داشته اند.

    اقتصاد این ایالت در سال 2016 نیز رشد منفی 0.4 درصدی را تجربه کرده بود، در آن سال بسیاری از ایالت‌های وابسته به نفت با رشد منفی مواجه بودند. اقتصاد آمریکا در سال 2017 در مجموع رشد 2.1 درصدی را تجربه کرده بود. اقتصاد ایالت لوئیزیانا ارزشی معادل 246 میلیارد دلار دارد و در حال حاضر 6 درصد پایین تر از قله خود که در سال 2010 ثبت شد قرار دارد.

    واشنگتن بیشترین رشد اقتصادی را در بین ایالت های آمریکا داشت و تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال گذشته 4.4 درصد افزایش یافته است و پس از این ایالت، کانکتیکات و کانزاس بهترین عملکرد را داشته اند.  

    گرگ آلبرت- کارشناس اقتصادی ارشد دفتر قانون گذاری مالی لوئیزیانا- گفت: آمارها نشان می دهد لوئیزیانا هنوز با پیامدهای ناشی از کاهش بهای نفت که منجر به رکود و کند شدن نرخ رشد آن از سال 2010 شد، دست به گریبان است. طی سال های 2010 تا 2017 این ایالت تنها در دو سال 2013 و 2014 توانسته است رشد اقتصادی مثبت را تجربه کند.

    در سه ماهه پایانی سال 2017 رشد اقتصادی این ایالت به 2.2 درصد رسید که با وجود مثبت بودن از متوسط 2.7 درصدی کل کشور پایین تر است.
     
    لازم به ذکر است بزرگ ترین اقتصاد در بین ایالت های مختلف آمریکا در اختیار کالیفرنیا است که تولید ناخالص داخلی آن بین سال های 2016 و 2017 با 127 میلیارد دلار افزایش به 2.7 تریلون دلار رسیده است و اکنون پنجمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می رود.

    برچسب ها