عصر خودرو

یک مسئول محلی خبرداد

بازارچه مرزی صادراتی دوغارون فعال است

عصر بازار- یک مقام مسئول گمرک دوغارون با اشاره به اینکه بازارچه مرزی این منطقه جنبه صادراتی دارد و کالایی از آن وارد نمی‌شود، تصریح کرد: محصولات کشاورزی مانند خیار، گوجه و کدو از این پایانه اظهار شده و به کشور افغانستان صادر می‌شود.

بازارچه مرزی صادراتی دوغارون فعال است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، مشاهدات نشان می‌دهد، در حال حاضر فرآیندهای مربوط به تجارت در حوزه‌های واردات، صادرات و ترانزیت در پایانه مرزی دوغارون و همچنین منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی جریان دارد.

    در حال حاضر منطقه دوغارون که یک بازارچه مرزی حدودا کوچک و در حد تامین احتیاج مردم منطقه وجود دارد، تعاملات و مبادلات تجاری برقرار است و اقلامی مانند مواد غذایی و مایحتاج و کالاهای اساسی به صورت محدود خرید و فروش می‌شود.

    در همین رابطه یک مقام مسئول گمرک دوغارون با اشاره به اینکه بازارچه مرزی این منطقه جنبه صادراتی دارد و کالایی از آن وارد نمی‌شود، تصریح کرد: محصولات کشاورزی مانند خیار، گوجه و کدو از این پایانه اظهار شده و به کشور افغانستان صادر می‌شود.

    برخی خبرها حاکی از این است که بازارچه مرزی کردستان و فعالیت کوله بران با محدودیت مواجه شده است.

    اگرچه بازارچه‌های موقت مرزی کردستان با هدف ساماندهی و تبدیل کوله‌بری به پیله‌وری تعطیل شد، اما هنوز 14 روز از وعده یک هفته‌ای وزیر کشور برای حل مشکلات مرزنشینان گذشت و خبری از ساماندهی نیست.

    بانه نخستین مقصد برای اجرای طرح مبادلات مرزی با کارت الکترونیک مرزنشینان (کارت پیله‌وری مرزنشینان) بود، طرحی که دولتی‌ها می‌گویند اجرای این کار به همت مردم و سرمایه‌گذاران منطقه، همسو با طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی و طرح‌های اشتغال فراگیر روستایی، زمینه توسعه، آبادانی و رونق بازار کسب و کار شهرستان را فراهم می‌کند.

    برچسب ها