عصر خودرو

درخواست ZTE از آمریکا برای لغو ممنوعیت تجاری

عصر بازار- شرکت ZTE از اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا درخواست کرد ممنوعیت تجاری علیه این شرکت را تعلیق کند.

درخواست ZTE از آمریکا برای لغو ممنوعیت تجاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، واشنگتن  حدود دو هفته قبل با اعلام اینکه شرکت ZTE خلاف شرایط توافق مربوط به نقض تحریم‌های ایران عمل کرده است، فروش قطعات و نرم افزار به این شرکت را به مدت هفت سال ممنوع کرد.

    یک هیات تجاری آمریکا پس از دیدار دو روزه با مقامات چینی، درباره توضیحات چین درباره ZTE به دونالد ترامپ گزارش خواهد داد.

    ممنوعیت فروش بهZTE  به معنای آن است که یکی از بزرگترین سازندگان تلفن هوشمند و تجهیزات ارتباطی دنیا دیگر قادر نخواهد بود از تامین کنندگان آمریکایی فناوری شامل قطعات مهم برای محصولاتش خریداری کند. شرکت ZTE از شرکت‌های کوآلکام و اینتل تراشه و از شرکت آکاسیا و لومنتون هلدینگ قطعات اپتیکال خریداری می‌کند. ممنوعیت هفت ساله دوره حساسی را دربرمی‌گیرد که طی آن تامین‌کنندگان و شرکت‌های مخابراتی دنیا سرگرم توسعه و عرضه فناوری بیسیم نسل پنجم هستند.

    مجازات ZTE به تنش‌های میان آمریکا و چین بر سر تجارت میان دو اقتصاد بزرگ جهان می‌افزاید. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، تهدید کرده برای واردات چینی به ارزش 150 میلیارد دلار به دلیل نقض حقوق مالکیت معنوی تعرفه سنگین وضع کند، در حالی که پکن وعده داده است هرگونه اقدامی از سوی آمریکا را تلافی کرده و برای همه کالاهای آمریکایی از سویا تا هواپیما تعرفه وضع می‌کند.

    برچسب ها