عصر خودرو

قیمت نفت آمریکا افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت آمریکا روز دوشنبه تحت تاثیر شدت گرفتن بحران اقتصادی ونزوئلا که خطر محدود شدن عرضه این کشور را قوت بخشید، برای نخستین بار از نوامبر سال ۲۰۱۴ به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.

قیمت نفت آمریکا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 46 سنت یا 0.7 درصد افزایش یافت و به 70.18 دلار در هر بشکه رسید.

    بهای معاملات آتی نفت برنت 35 سنت یا 0.5 درصد رشد کرد و به 75.22 دلار در هر بشکه رسید.

    نگرانی‌ها نسبت به محدود شدن بیشتر عرضه ونزوئلا به نگرانی‌ها پیرامون خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریمها علیه ایران اضافه شده و بازارهای نفت بین المللی را ملتهب ساخته است.

    تحلیلگران هشدار دادند که وخامت بحران اقتصادی در ونزوئلا خطر فلج شدن تولید و صادرات این کشور را بدنبال دارد.

    به گفته شانون ریوکین، مدیر سرمایه گذاری در شرکت "ریوکین سکیوریتیز" استرالیا، قیمت نفت به دلیل نگرانی‌های فزاینده نسبت به فروپاشی اقتصادی ونزوئلا و صنعت نفت این کشور بعلاوه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، صعود کرده است.

    تولید نفت ونزوئلا از اوایل دهه 2000 نصف شده و به 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده زیرا این کشور آمریکای جنوبی سرمایه گذاری کافی برای حفظ صنعت نفت خود انجام نداده است.

    با این حال برخی از معامله‌گران نسبت به روند صعودی قیمت‌های نفت محتاط‌تر شده‌اند.

    طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، شمار قراردادهای خرید در بازار معاملات آتی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به اول مه، 11825 قرارداد افزایش یافته و به 444 هزار و 60 قرارداد رسیده است.

    بر اساس گزارش رویترز، همچنین تولید رو به رشد نفت آمریکا که بیش از یک چهارم در دو سال گذشته رشد کرده و به 10.62 میلیون بشکه در روز رسیده است، روند رشد قیمت‌ها را محدود کرده است.

    با ادامه روند رشد فعالیت‌های حفاری، تولید نفت آمریکا احتمالا امسال از سطح تولید روسیه که نزدیک به 11 میلیون بشکه در روز است، فراتر می‌رود.

    طبق گزارش شرکت "بیکر هیوز"، شرکت‌های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 4 مه، 9 دکل جدید اضافه کرده و شمار دکل‌های حفاری را به 834 حلقه رساندند.

    برچسب ها