عصر خودرو

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران:

ایران قابل حذف از حوزه انرژی بین المللی نیست

عصر بازار- کاردر با بیان اینکه ایران قابل حذف از حوزه انرژی بین المللی نیست، گفت: نه تنها ایران جایگزینی ندارد، بلکه ارزانترین کشور دنیا در بخش انرژی است.

ایران قابل حذف از حوزه انرژی بین المللی نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علی کاردر، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت در حاشیه نخستین روز از آغاز بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، در نشست خبری اظهار کرد : ایران قابل حذف از حوزه انرژی بین المللی نیست. ایران نه تنها جایگزینی ندارد بلکه ارزانترین کشور دنیا در بخش انرژی است و دارای نیروی جوان و متخصص بسیاری است.

    وی بیان‌کرد : شرکت های خارجی به ویژه در حوزه اروپایی و آسیای شرقی می توانند در بخش افزایش ضریب بازیافت میدان های نفتی نقش فعالی داشته باشند.

    معاون وزیر نفت درباره خروج آمریکا از برجام و تبعات آن گفت : آنهایی که در آمریکا فعالیت ندارند، براین باورند که خروج آمریکا از برجام آثاری بر حوزه کاری آنها ندارد و در این زمینه در خصوص ادامه همکاری با ایران قرص و محکم هستند.

    به گفته وی؛ خروج آمریکا از برجام، بیشتر تبعات روانی دارد تا واقعیت های اجرایی.

    وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت فعالیت خود را رها نکرده است، افزود: میدان های آزادگان و یادآوران دو فیلد بسیار مهم هستند که حفاری و توسعه آنها در حال انجام است.
    انعقاد سه قرارداد نفتی دیگر در راه است
    مدیر عامل شرکت ملی نفت از مذاکره برای انعقاد سه قرارداد نفتی در قالب مدل های جدید آی پی سی خبر داد و گفت : امیدواریم ظرف یکی دوماه آینده این موضوع را به اتمام برسانیم.

    کاردر ادامه داد: ابعاد کار دقیق تر و قراردادها منظم تر شده است. مذاکرات از سرعت بهتری برخوردارند و طرف های خارجی نسبت به قبل خواسته های ما را بهتر و بیشتر درک می کنند.

    برچسب ها