عصر خودرو

سرگردانی قیمت سکه در بازار

عصر بازار- بازار طلا و سکه در اردیبهشت ماه نشان از نوسان قیمت متعدد دارد که این روند طی روزهای گذشته شدت گرفته و سبب آن شده هر گرم طلا ۱۸ عیار در روز گذشته افزایش ۸ هزار و ۷۷۳ تومانی، سکه بهار آزادی افزایش ۱۲۵ هزار تومانی و سکه طرح امامی افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته خود داشته باشد.

سرگردانی قیمت سکه در بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  میزان ، قیمت طلا و سکه به عنوان یکی از شاخص‌های اقتصادی به حساب می‌آید که حساسیت تمام اقشار جامعه شامل کارشناسان، اقتصاددانان و افراد جامعه بر روی آن بالا است.

    بررسی قیمت طلا و سکه در اردیبهشت ماه نشان دهنده رشد قابل توجه قیمت بوده است به گونه‌ای که در ابتدا این ماه هر گرم طلا 18 عیار به ارزش 170 هزار و 956 تومان معامله شد، طی مدت هفت روز ابتدایی ماه با شیب ملایم رشد قیمت به رقم 172 هزار و 710 تومان رسید، روند صعودی در هفته دوم شدت بیشتری به خود گرفت تا جایی که در چهاردهمین روز از ماه در پله 188 هزار و 501 تومان ایستاد.

    هر گرم طلا 18 عیار در پانزدهمین روز از ماه با افزایش 8 هزار و 773 تومانی نسبت به روز قبل در جایگاه 197 هزار و 274 تومانی قرار گرفت.

    این افزایش قیمت و سیر صعودی در بازار سکه نیز به وضوح قابل مشاهده بود به گونه‌ای که در سکه بهار آزادی در ابتدا ماه به قیمت یک میلیون و 770 هزار و 500 تومان معامله شد، در هفته ابتدایی ماه با در پیش گرفتن روند نزولی سبب آن شد که در هشتمین روز از ماه به قیمت یک میلیون و 740 هزار تومان افت کرد، اما مجددا در دومین هفته سیر صعودی به خود گرفت تا جایی که در سیزدهمین روز از ماه در مبلغ یک میلیون و 875 هزار تومان خرید و فروش شد سپس در پانزدهمین روز از ماه با افزایش 125 هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته به کانال قیمتی 2 میلیون تومان پا گذاشت.

    سکه طرح امامی رفتاری مشابه سکه بهار آزادی داشته به گونه‌ای که در ابتدا ماه به قیمت یک میلیون و 835 هزار تومان قیمت گذاری شد، طی هفته ابتدایی اردیبهشت ماه با کاهش قیمت به رقم یک میلیون و 800 هزار تومان رسید، پس از ان در دومین هفته از ماه شیب صعودی تندی به خود گرفت تا جایی که ظرف مدت یک هفته افزایش 160 هزار تومانی را تجربه کرد و به پله یک میلیون و 960 هزار تومان رسید.

    سکه امامی در پانزدهمین روز از ماه با افزایش 100 هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته خود در رقم دو میلیون و 60 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

    محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، درخصوص جهش قیمت طلا و سکه طی روز‌های گذشته گفت: بعد از توقف پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی، تقاضا در بازار سنتی افزایش یافته که این افزایش تقاضا باعث اوج گیری قیمت‌ها شده است.

    وی با اشاره به اینکه افزایش تقاضا عامل اصلی جهش قیمت بوده، افزود: اتمام زمان نام نویسی سکه برای مدت زمان شش ماهه و کمتر از آن باعث شده افرادی که تقاضا کوتاه مدت برای خرید سکه دارند، برای پوشش دادن نیاز خود فشار به بازار‌ها بیاورند.

    رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران در خصوص نوسان قیمت اونس جهانی طلا گفت: بررسی بازار‌های جهانی نشان دهنده کاهش قیمت طلا است که این نوسانات قیمت تنها در بازار داخلی مشاهده می‌شود.

    برچسب ها