عصر خودرو

کارشناس بازار پتروشیمی بررسی کرد؛

بازار پی وی سی از ژانویه احیا می شود؟

عصر بازار- یک کارشناس بازار پتروشیمی معتقد است، برای تغییر شرایط بازار پی وی سی در جهان حداقل باید تا ژانویه منتظر ماند و احتمال دارد بازار پس از این ماه احیا شود.

بازار پی وی سی از ژانویه احیا می شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    جواد رضایی، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: بازار پی وی سی با توجه به کاهش قیمت های جهانی و توقف پروژه های عمرانی با کاهش مصرف رو به روست.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: بازار پی وی سی همواره در نیمه دوم سال در اوج بود، اما امسال با توجه به رکود در بازار و همچنین نوسانات مکرر قیمت نفت، روند منفی را پیش گرفته و از این رو حجم مصرف نیز در این بازار کاهش یافته است.

    این کارشناس بازار پتروشیمی در ادامه افزود: در حال حاضر صادرات مجتمع های تولیدکننده پی وی سی نیز به دلیل روند نزولی قیمت ها در بازار جهانی، کاهش یافته است.

    به گفته رضایی، در حال حاضر فرموسا و LG قیمت پی وی سی تحویل هند را 710 دلار در هر تن اعلام می کنند و این موضوع سبب شده تا رقابت برای تولیدکننده های ایرانی دشوار شود.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه احتمالا تولیدکننده های داخلی نیز مجبور هستند قیمت پی وی سی را کاهش دهند، خاطر نشان کرد: این موارد در شرایطی است که در بازارهای جهانی نیز سیگنال مثبتی در بازار پی وی سی دیده نمی شود.

    به گفته رضایی برای تغییر شرایط بازار پی وی سی در جهان حداقل باید تا ژانویه منتظر ماند و احتمال دارد بازار پس از ژانویه احیا شود.

    این کارشناس بازار پتروشیمی درپایان گفت: در بازار داخل نیز راه اندازی پروژه های عمرانی می تواند حجم مصرف پی وی سی ها را افزایش دهد؛ چرا که پروفیل سازها که بیشترین حجم مصرف بازار پی وی سی را تشکیل می دهند در رکود به سر می برند و مصرف لوله های فاضلاب نیز به شدت کاهش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها