عصر خودرو

در بازارهای جهانی امروز رخ داد:

ریزش مجدد سنگ‌آهن و سقوط تاریخی قیمت میلگرد

عصر بازار- قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی روز سه‌شنبه سنگاپور و چین بار دیگر سقوط کرد. در حالی که میلگرد شانگهای در اثر تقاضای ضعیف ریزش داشت و فشار بیشتری روی قیمت سنگ‌آهن وارد کرد تا این ماده اولیه تولید فولاد به پایین‌ترین سطح خود در یک دهه اخیر برسد.

ریزش مجدد سنگ‌آهن و سقوط تاریخی قیمت میلگرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس آمار منتشر شده توسط شرکت مشاوره صنعتی استیل‌هوم، میزان ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین به 87.65 میلیون تن رسید که بیشترین مقدار آن از ماه می بوده است. موجودی سنگ‌آهن در بنادر از ماه ژوئن بیش از 10 درصد رشد داشته که نشان‌دهنده کندی تقاضا از سوی کارخانه‌های فولاد چین بوده است که بسیاری از آنها با کاهش تولید و زیان‌دهی مواجه شده‌اند.

    بانک ANZ در یادداشتی اعلام کرد: « ثبات در قیمت فولاد چین عامل کلیدی برای سنگ‌آهن خواهد بود ولی برای رسیدن به این هدف صنعت باید میزان تولید را کاهش دهد. »
      هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با افتی 0.5 درصدی 294.5 یوان ( 46 دلار)‌ معامله شد. همچنین قیمت سنگ‌آهن ژانویه در بورس کالای سنگاپور با ریزش 0.2 درصدی به 39 دلار و 35 سنت برای هر تن رسید. قیمت هر تن میل‌گرد بیشترین کاهش را داشت و قراردهای ماه می با رسیدن به قیمت یکهزار و 618 یوانی  پایین‌ترین قیمت خود را از زمان آغاز بورس کالای شانگهای تجربه کرد.

    میزان مصرف فولاد چین از کندی اقتصاد این کشور ضربه خورده است. بررسی دولت نشان می‌دهد که فعالیت در بخش تولید صنعتی چین برای چهارمین ماه متوالی کاهش داشته و به پایین‌ترین سطح سه سال اخیر خود رسید. این موضوع نشانگر این است که علی‌رغم محرکهای اعمال شده، نشانه‌هایی از کندی اقتصاد چین همچنان وجود دارد.

    مرکز تحقیقات بی‌ام‌آی موسسه رتبه بندی فیچ با استناد به کندی سرمایه‌گذاری در چین اعلام کرد:‌ « تولید فولاد در چین، به عنوان تولیدکننده نیمی از فولاد جهان، به طور متوسط بین سال جاری و 2019، در حدود 1.4 درصد کاهش خواهد یافت. به دلیل قادرنبودن کارخانه‌های فولاد به پرداخت هزینه‌های سرمایه برای ارتقای کارخانه‌ها به منظور کنترل آلودگی‌های ناشی از انتشار، ظرفیت اضافی تولید نیز با کاهش مواجه خواهد شد.»   

    این در حالی است که سنگ آهن در سال جاری با افت 40 درصدی، سومین سال سقوط قیمت خود را تجربه می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها