عصر خودرو

وارن بافت سهام اپل را صعودی کرد

عصر بازار- بازارهای آمریکا هفته شکننده خود را با پایانی خوش به اتمام رساندند در حالی که قیمت سهام شرکت اپل، پیشرو در افزایش قیمت سهام شرکت های تکنولوژی شد.

وارن بافت سهام اپل را صعودی کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، تصمیم وارن بافت برای سرمایه گذاری در بخش شرکت های تکنولوژی و به خصوص سهام شرکت اپل موجب رشد قیمت سهام این شرکت شد.

    بر اساس این گزارش، پیچیدگی حرکت شاخص ها در پی پیشرفت مذاکرات آمریکا و چین در ابتدای هفته به ثبت رسید در حالی که در معاملات آخر هفته، بازار آمریکا با افزایش چشمگیر شاخص ها توانست آخرین روز معاملاتی را با خوشی به پایان ببرد.

    روز جمعه آمار نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل منتشر شد که نشان از رشد زیرساخت های اقتصادی در این کشور و افزیش میزان مشاغل در این کشور بود.

    در این میان، اعلامیه شرکت سرمایه گذاری برکشایر هاتاوی که متعلق به وارن بافت است اعلام داشت که 75 میلیون سهم از شرکت اپل در چهار ماه ابتدایی سال خریداری شده است.

    قیمت سهام آلفابت و سیسکو و دیگر شرکت های تکنولوژی روند صعودی را از آن خود کرد و توانست موجب افزایش قیمت سهام صنایع خرده فروشی ، بانک ها و لوازم خانگی شود.

    کوئینزی کراسبی، مدیر بازارهای استراتژیک در موسسه خدمات مالی پرودنشیال در این خصوص اظهار داشت: وارد فصل گزارش سوددهی شرکت ها شدیم و اگر انتظار سهامداران نسبت به سودآوری شرکت ها برآورده شود می توانیم شاهد بازار پرسودی باشیم .

    در این بازار، شاخص اس اند پی با رشد 1.3 درصدی همراه شد و شاخص داوجونز نیز 1.4 درصد افزایش یافت.

    شاخص نزدک رشد 1.7 درصدی را از آن خود کرد. بدین ترتیب، سهام اپل، بهترین هفته معاملاتی را نسبت به 6.5 سال گذشته تجربه کرد.

    قیمت سهام این شرکت رشد 3.9 درصدی داشت و به هر سهم 183 دلار آمریکا رسید.

    وارن بافت در مصاحبه اخیر خود با شبکه ان بی سی آمریکا علام کرد که شرکت برکشایرهاتاوی در حدود 240 میلیون از سهام شرکت اپل را داراست.

    این مصاحبه موجب افزایش 2.1 درصدی قیمت سهام این شرکت سرمایه گذاری شد.در این بین، قیمت سهام شرکت اپل با رشد 13.3 درصدی در هفت روز گذشته رو به رو شد .

    برچسب ها