عصر خودرو

رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی اقلیم:

توافقات راهبردی میان کردستان عراق با ایران صورت گرفت

عصر بازار- رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی منطقه کردستان عراق با اشاره به برگزاری همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم در اربیل توافقات صورت گرفته را برای حل مشکل تجار، راهبردی توصیف کرد.

توافقات راهبردی میان کردستان عراق با ایران صورت گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، "دارا جلیل خیاط" در اربیل با اعلام این مطلب گفت: همایش بسیار خوبی در دو روز منتهی به آخر هفته در اربیل داشتیم و تفاهمنامه 12 بندی مهمی هم در این راستا به امضا دو طرف رسید که به باور ما این توافق محصول بررسی دقیق موانع کاهش مبادلات تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران و راهکارهای برطرف کردن این موانع می باشد.
    وی اضافه کرد: با اجرایی شدن این تفاهمنامه و تشکیل کمیته ای مشترک، بخش زیادی از مشکلات موجود بین تجار و مناطق مرزی حل و فصل خواهد شد.
    رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی منطقه کردستان عراق تصریح کرد توافقات صورت گرفته همه حوزه های حمل و نقل، ایجاد بازارچه های مرزی، مبادلات مالی، گردشگری و همکاری های مشترک اقتصادی را شامل می شود.
    به گفته وی، با اجرایی شدن این توافقات، شاهد فصل نوینی از روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.
    دارا جلیل خیاط تصریح کرد همه تلاش ها به این منظور است که سطح روابط اقتصادی بین منطقه کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران به سطحی از روابط برسد که حجم زیادی از مبادلات اقتصادی بین ایران و عراق را دربرگیرد.
    همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم چهارشنبه هفته گذشته بمدت دو روز در اربیل عراق با حضور مقامات عالیرتبه کشورمان، عراق و منطقه کردستان عراق برگزار شد.

    برچسب ها