عصر خودرو

یک کارشناس بررسی کرد؛

بازار پتروشیمی پس از مذاکرات هسته ای به کدام سو می رود؟

عصر بازار: اکثر فعالان بازار پتروشیمی در انتظار اعلام نتایج مذاکرات وین هستند و اعلام قیمت های پایه در درجه دوم توجه بازاریان قرار گرفته است.

بازار پتروشیمی پس از مذاکرات هسته ای به کدام سو می رود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، علی انصاری کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بیشترین توجه به نتایج مذاکرات و اتفاقات پس از آن است و از این رو بیشتر فعالان بازار پتروشیمی گوش به زنگ اعلام نتایج هستند.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اعلام قیمت های پایه از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در درجه دوم اهمیت برای فعالان بازار پتروشیمی قرار گرفته، خاطر نشان کرد: گر چه احتمال می رود روند قیمت های پایه نزولی باشد، اما توجه بازار به مذاکرات جلب شده است و از این رو باید ببینیم نتایج مذاکرات امشب اعلام خواهد شد یا نه؟

    این کارشناس بازار پتروشیمی در ادامه افزود: احتمال دارد با اعلام نتایج مثبت، شاهد افت قیمت دلار باشیم، از این رو معامله گران بازار پتروشیمی احتمالا با دقت و احتیاط بیشتری وارد مبادلات خواهند شد، به همین دلیل به نظر می رسد حجم معاملات باز هم کاهش داشته باشد.

    انصاری تاکید کرد: اگر نتایج مذاکرات وین نیز منفی باشد، احتمالا هیجانات ناشی از این خبر و حساسیت ها سبب خواهد شد تا روند دلار مثبت شده و بر تقاضای معامله گران نیز اثری مثبت بگذارد. با این حال بازار پتروشیمی در شرایط فعلی ترجیح داده است که آماده شنیدن اخبار مذاکرات وین باشد و برای تصمیم گیری عجله نکند؛ چرا که عجله در خرید می تواند برای بازاریان گران تمام شده و آنها را با ضررهای جدی روبه رو کند.

    برچسب ها