عصر خودرو

رئیس کل بیمه مرکزی خبرداد:

ارائه پوشش بیمه‌های اتکایی با ارز یورو

عصر بازار- رئیس کل بیمه مرکزی، با تاکید بر اینکه تغییر سیستم ثبت از دلار به یورو، تاثیری زیادی بر صنعت بیمه ندارد، گفت: پوشش های اتکایی بیمه های ایرانی با ارز یورو انجام می شود.

ارائه پوشش بیمه‌های اتکایی با ارز یورو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، عبدالناصر همتی اظهار داشت: در حال حاضر، حق بیمه برای پوشش های اتکایی به طرف های اروپایی را به یورو پرداخت می کنیم و در زمان بروز خسارت نیز به یورو این خسارت ها را دریافت می کنیم.

    رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیشتر ذخایر ارزی بیمه مرکزی و شرکت های بیمه نیز به یورو است؛ با این حال برای پوشش برخی از ریسک های موجود در صنایع نیاز به دلار و سایر ارزها داریم که این موضوع باعث می شود تا حق بیمه مقداری گران تر شود.

    وی درباره آخرین وضعیت صنعت بیمه کشور پس از برجام گفت: قبل از تحریم ها، روابط بیمه ای ایران با بیمه گران عمده و اصلی اروپایی بسیار گسترده بود، در حالی که این روابط در دوران تحریم، متوقف شده بود اما بعد از برجام به تدریج دوباره از سرگرفته شد.

    همتی با بیان اینکه در دو سال گذشته مذاکرات بسیار گسترده و سطح بالایی با بیمه گران اتکایی و کارگزاران بیمه ای داشتیم، افزود: در مذاکرات با اروپایی ها به نتایج خوبی رسیدیم هرچند که بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا متاسفانه این مذاکرات دچار شوک شد.

    رئیس شورای عالی بیمه ادامه داد: بعد از روی کار آمدن ترامپ، شرکت های بیمه اروپایی با احتیاط بیشتری فعالیت های خود با ایران را ادامه می دهند.

    همتی تصریح کرد: با این وجود در طی این مدت، بیمه گران اروپایی 30 درصد پوشش های مربوط به حوادث فاجعه آمیز در کشور را که حدود 1.2 میلیارد یورو می شود را تحت پوشش قرار داده اند.

    رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر کشتی های ایرانی تحت پوشش بیمه های خارجی قرار گرفته اند و حتی می توانند با بیمه ایرانی در اروپا تردد کنند.

    وی با اشاره به اعطای مجوز به چند شرکت ایرانی برای پوشش اتکایی بیمه های زندگی افزود: ما پوشش های خوبی را از یکی از شرکت های بیمه اروپایی در زمینه بیمه های زندگی گرفتیم؛ این اجازه برای این داده شد تا شرکت های ایرانی با محصولات جدید بیمه گران اروپایی آشنا شده و آموزش های لازم را در این زمینه ببینند.

    رئیس شورای عالی بیمه در عین حال بیشترین مشکلات در روابط با بیمه گران اروپایی را مربوط به نقل و انتقال پول دانست و افزود: حق بیمه و دریافت خسارت نیازمند انتقال پول است و هنوز سیستم بانکی نتوانسته این مشکل را برای صنعت بیمه حل کند.

    همتی تصریح کرد: با این وجود، حساب ویژه اتکایی را با قدرت حفظ کرده ایم و بخشی از پوشش های اتکایی را به آن می دهیم.

    رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: در بحث واگذاری های اتکایی به طرف های خارجی حتما باید منافع دو طرف دیده شود و تا زمانی که این منافع لحاظ شود، به گسترش روابط بیمه ای ما با طرف های خارجی به ویژه اروپایی کمک خواهد کرد.

    برچسب ها