عصر خودرو

عضو اتحادیه تولید و صادرات پوشاک:

نیاز ارزی تولیدکنندگان پوشاک تامین شود

عصر بازار- عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران معتقد است با توجه به تک نرخی شدن ارز، باید قیمت پوشاک وارداتی کاهش یابد. همچنین باتوجه به اینکه بازار پوشاک جایی برای گرانی ندارد، نیاز ارزی تولیدکنندگان باید تامین شود.

نیاز ارزی تولیدکنندگان پوشاک تامین شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، مجید نامی ، با اشاره به وضعیت تولید، واردات و صادرات پوشاک در سال جاری، اظهار کرد: ادامه سیاست ارز دولت در ارتباط با تک نرخی شدن ارز باید باثبات همراه باشد و علی‌رغم واقعی بودن آن سالانه با رشد منطقی همراه شود؛ مساله‌ای که می‌توان ثبات را در بخش‌های مختلف تولید، واردات و صادرات ایجاد کند.

    وی ادامه داد: با توجه به نرخ تورم، نرخ ارز باید سالانه در طول یک روند منطقی با افزایش همراه شود نه این‌که یک شبه شاهد افزایش ناگهانی قیمت ارز باشیم و فعالیت کلیه بخش‌های تجاری و تولیدی با مشکل روبرو شود.

    عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان این‌که بازار پوشاک کشش افزایش قیمت را ندارد، تصریح کرد: متاسفانه قدرت خرید مردم پایین است و تولیدکننده هم نمی‌تواند افزایش قیمت را در دستور کار قرار ندهد؛ بنابراین فقط از حاشیه سود خود کم کرده تا در بازار به حیات خود ادامه دهد.

    نامی افزود: سالانه شاهد افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی هستیم و در کنار آن افزایش قیمت مواد اولیه، ماشین‌آلات، حقوق کارگران و تورم را نیز شاهد هستیم؛ بنابراین تولیدکننده نمی‌تواند با عدم افزایش قیمت به حیات خود ادامه دهد، حال در کنار این اتفاقات کاهش قدرت خرید مردم را نیز اضافه کنید و از وضعیت بازار مطلع شوید.

    وی با اشاره به این‌که پیش از اتخاذ سیاست ارزی دولت مبنی بر تک نرخی شدن ارز افرادی که به صورت غیرمجاز در حوزه پوشاک فعالیت و کالاهای قاچاق به کشور وارد می‌کنند دوست دارند که قیمت‌ها در بازار افزایش یابد، اظهار کرد: با توجه به این که ارز 4200 تومانی به فعالان غیرمجاز تعلق نمی‌یابد  آنها دوست دارند که قیمت پوشاک در بازار افزایش پیدا کند، چراکه ارز را به صورت آزاد از بازار با قیمتی بالاتر تهیه می‌کنند.

    عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با تاکید بر این‌که قیمت پوشاکی که به صورت رسمی وارد می‌شود باید کاهش یابد، گفت: افرادی که به صورت قانونی پوشاک به کشور وارد می‌کنند هیچ دلیلی برای افزایش قیمت ندارند، چرا که به آنها دلار 4200 تومانی تعلق می‌گیرد و این در حالی است که پیش از طریق سامانه سنا مشابه بازار آزاد به آنها ارز داده می‌شد.

    وی با بیان این‌که باید به میزان کافی ارز در اختیار تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: باید مواد اولیه مورد نیاز در صنعت پوشاک اعم از الیاف، پارچه در اختیار تولید کنندگان باشد و علاوه بر این بتوانند ماشین‌آلات مورد نیاز کارخانجات را تهیه کنند. پیش از این واردات با قیمت ارز مبادلاتی 3700 تومانی انجام می‌شد اما در حال حاضر این رقم به 4200 تومان افزایش یافته و قیمت مواد اولیه و ماشین‌آلات موجب افزایش قیمت برای کلیه صنایع خواهد شد و به تولید کنندگان فشار خواهد آورد.

    پس از سیاست تک نرخی شدن ارز توسط دولت از بیستم فروردین‌ماه سال جاری تامین ارز 4200 تومانی مورد نیاز برای تولیدکنندگان در حوزه پوشاک به عنوان یکی از دغدغه‌ها بدل شده و فعالان این حوزه خواستار این هستند که ارز مورد نیاز آنها به میزان کافی تامین شود.

    گفتنی است، بازار پوشاک در فصل بهار با آمدن لباس‌های بهاره رونق دوباره گرفته و از رفت و آمد نسبتا زیادی برخوردار شده است. این در حالی است که فروشندگان به بهانه نوسانات ارز، قیمت انواع پوشاک به ویژه پوشاک وارداتی را حدود 10 تا 15 درصد افزایش داده‌اند.

    اما رئیس اتحادیه پوشاک از ورود و توسعه کالای وارداتی در صنعت پوشاک انتقاد کرد و گفت که در زمینه پوشاک، افزایش قیمت جایی ندارد و امکان احتکار نیست اما با تخلفات به صورت جدی برخورد می‌شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو