عصر خودرو

یک مقام مسئول :

واردات تخم مرغ متوقف شد

عصر بازار- یک مقام مسئول گفت: نیاز کشور به تخم مرغ از محل تولید داخل تامین است و نیازی به واردات نداریم.

واردات تخم مرغ متوقف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  باشگاه خبرنگاران ، فرزاد طلاکش، دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار ، از افزایش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا  از سوی قنادی ها در ایام شعبان، قیمت تخم مرغ با نوساناتی در بازار روبرو شد.

    وی متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 6 هزار تومان اعلام کرد و افزود: افزایش حجم تقاضا برای خرید تخم مرغ در بازار خرده فروشی نیز تاثیر گذار بوده است که این امر غیر عادی به نظر نمی رسد.

    به گفته طلاکش؛ با توجه به شروع ماه رمضان همزمان با فصل گرما، قیمت این محصول در بازار روند کاهشی به خود خواهد گرفت.

    دبیرکل کانون پرورش دهندگان در پاسخ به این سوال که قیمت تخم مرغ درب مغازه ها همچنان 600 تا 700 تومان است، بیان کرد: در حدود سه سال گذشته پیشنهاداتی مبنی برتغییر رفتار دولت تنظیم بازار تخم مرغ از درب مرغداری به خرده فروشی ها و عمده فروشی ها دادیم، چراکه عوامل توزیع به نرخ تخم مرغ درب مرغداری توجهی ندارند و محصول را به سود مطلوب خود در بازار عرضه می‌کنند. در صورت کاهش قیمت درب مرغداری، نرخ تخم مرغ در خرده فروشی ها تغییرچندانی ندارد.

    وی از توقف واردات تخم مرغ خبر داد و گفت: نیاز کشور به ویژه در ماه مبارک رمضان از محل تولید داخل تامین است و نیازی به واردات نداریم.

    طلاکش با بیان اینکه تولید کنونی جوابگوی نیاز کشور است، افزود: هم اکنون مشکل خاصی در توزیع تخم مرغ وجود ندارد و اگر همانند سال گذشته موضوع آنفلوانزا حاد پرندگان در کشور پیش نیاید، محدودیتی نداریم.

    وی تصریح کرد: با توجه به تشدید آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در اواخر سال گذشته و درگیری واحدهای مرغ تخم گذار، قیمت تخم مرغ به دلیل نامتوازنی در توزیع استان های بزرگ افزایش یافت؛ درحالیکه در زمان بحران بیماری آنفلوانزا تخم مرغ داخلی در خرده فروشی ها عرضه می شد و در همان زمان نیازی به واردات نداشتیم.

    برچسب ها