عصر خودرو

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا :

" امین آشنا" بزرگ‌ترین صندوق درآمد ثابت کشور است

عصر بازار- صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا که بزرگ‌ترین صندوق درآمد ثابت بخش خصوصی کشور است و بالاترین نرخ بازدهی را در ۲ سال گذشته داشته و تا به امروز حدود ۷ هزار نفر به این صندوق اعتماد و در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، توانسته انگیزه مناسبی برای افرادی که ریسک پذیری پایینی دارند ایجاد کند تا بجای بلوکه کردن سرمایه خود در سیستم بانکی، نقدینگی را به سمت بازار سرمایه هدایت کنند.

" امین آشنا" بزرگ‌ترین صندوق درآمد ثابت کشور است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، از این رو در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت‌وگوی کوتاهی با مهدی شبانی مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا داشته‌ایم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

    در ابتدا توضیحی در خصوص روند برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه یازدهم بدهید و بفرمایید این بزرگ‌ترین رویداد مالی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
    با توجه به بدی آب و هوا به نظر می‌رسد استقبال خوبی از یازدهین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اتفاق افتاده است. با این حال می‌توان گفت جذاب‌ترین قسمت نمایشگاه آنجایی است که اطلاعات سرمایه‌گذاران خرد با توجه به سوالاتی که مطرح می‌کنند بسیار بالا رفته است. از این رو می‌توان گفت نمایشگاه فرصتی برای رویارویی مسئولان، مدیران و نهادهای مالی بازار سرمایه با سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران خرد است که این مهم به بالا رفتن سواد مالی و فرهنگ سازی برای سرمایه‌گذاری می‌شود.
    دلیل استفاده کارگزاری سهم آشنا از ماشین و موتور در غرفه نمایشگاهی چیست؟
    سهم آشنا با این کار، دو هدف مهم را دنبال می‌کند. در وهله نخست همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری بحث سرعت عمل در تصمیم‌گیری‌ها است. بر این اساس با استفاده از وسائل نقلیه که سرعت بالایی دارند به دنبال انتقال این مفهوم به مخاطلبن خود هستیم. از سوی دیگر یکی از اهداف سبدگردان سهم‌آشنا کمک به افراد برای برای افزایش ثروت است. از این رو ماشین و موتور می‌تواند نمادی از افزایش ثروت باشد.

    توضیحی در خصوص صندوق سرمایه‌گذاری" امین آشنا" به عنوان بزرگترین صندوق درآمد ثابت بخش خصوصی کشور بفرمایید
    در ابتدا باید توضیح دهم که کارگزاری سهم آشنا در حال حاضر 9 صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه‌های متفاوت مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و ... را مدیریت می‌کند که صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا بزرگترین صندوق درآمد ثابت بخش خصوصی کشور است و بالاترین نرخ بازدهی را در 2 سال گذشته داشته و تا به امروز حدود 7 هزار نفر به این صندوق اعتماد و در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، خوشبختامه تاکنون توانسته‌ایم جواب این اعتماد را با کسب بالاترین نرخ سود بدهیم.
    همانطور که می‌دانید هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد است؛ با توجه به پذیرش ریسک موردقبول، تلاش می‌شود، بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران شود. انباشته‌شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی سرمایه‌گذاران دارد. از یک سو هزینة بکارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینة اوراق بهادار بین همة سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود و سرانة هزینة هر سرمایه‌گذ‌ار کاهش می‌یابد. از سوی دیگر صندوق از جانب سرمایه‌گذاران، کلیة حقوق اجرایی مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود سهام و کوپن اوراق بهادار را انجام می‌دهد و در نتیجه سرانة هزینة هر سرمایه‌گذ‌ار برای انجام سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد. افزون بر این امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها فراهم شده و در نتیجه ریسک سرمایه‌گذ‌اری کاهش می‌یابد. 
    در آخر توضیحی در خصوص صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ایده نوتک آشنا که در فرابورس عرضه می‌شود بفرمایید.
    صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ایده نوتک آشنا با سرمایه 100 میلیارد ریالی به عنوان چهارمین صندوق جسورانه قابل معامله در فرابورس از روز چهارشنبه با نماد “آشناتک” به مدت یک هفته عرضه عمومی خواهد شد و 25 درصد آن روی میز فروش خواهد رفت. سهامداران اصلی صندوق خوشنامان عرصه سرمایه‌گذاری جسورانه در ایران شامل صندوق توسعه تکنولوژی ایران، صندوق توسعه فن‌آوری‌های نوین، صندوق حمایت از زیست فن‌آوری و کارگزاری سهم آشنا با بیش از 20 سال سابقه و مدیریت بیشترین صندوق‌های سرمایه گذاری هستند. موضوع فعالیت  صندوق طبق اساسنامه و امیدنامه در پروژه‌های نوآورانه زیست فناوری و سلامت ، اطلاعات و ارتباطات ، مواد پیشرفته و نانوتکنولوژی است.

    برچسب ها