عصر خودرو

رونمایی از فاینکس ۲۰۱۸ ؛

رویدادی به وسعت بازار مالی کشور

عصر بازار- نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۸) را می‌توان مهم‌ترین رویداد بازار مالی ایران دانست؛ در این نمایشگاه بازار‌های مالی فعال کشور مانند بورس، بانک و بیمه حضور داشته و می‌توانند زمینه سرمایه‌گذاری و فرصت تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی را فراهم کنند.

رویدادی به وسعت بازار مالی کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، به عبارت دیگر برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی باعث می‌شود که یک گردهمایی کلی از تمامی خبرگان این صنعت شکل بگیرد و باعث آشنا شدن سهامداران با تمامی ارکان بازار سرمایه، شرک‌های مختلف و نهادهای تحت نظارت سازمان بورس شود. در ادامه دیدگاه صاحب‌نظران بازار سرمایه و بازار پول را به بزرگ‌ترین رویداد مالی کشور می‌خوانید.

    شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار
    نمایشگاه جایگاهی برای تعامل بازار سرمایه و بازار پول
    از چند جهت می‌توان پیش‌بینی کرد که نمایشگاه امسال می‌تواند دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد. تجارب ارزشمند نمایشگاه دوره قبل به علاوه افزایش حجم و ارزش معاملات در سال 96 از مواردی است که چشم اندازها نسبت به فاینکس 2018 را مثبت می‌کند.  از سوی دیگر این نمایشگاه سواد سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را افزایش خواهد داد. در این حالت، مردم به این سطح از دانش می‌رسند که خرید و فروش سهام را با ریسک پایین‌تری انجام دهند.
    در حقیقت بازار سرمایه باید بتواند تعامل بسیار قوی با دو بازار بانک و بیمه داشته باشد، چرا که این بازارها مکمل یکدیگر هستند و رقیب به شمار نمی‌روند. این سه بازار کنار هم می‌توانند یک پرتفوی خوب تشکیل دهند، برای مثال ممکن است یک نفر بیمه عمر خریداری کند و واحد صندوق سرمایه‌گذاری (یونیت) هم داشته باشد. در این حالت می‌توان شرایطی را فراهم آورد که با همکاری صنعت بیمه محصول مشترکی طراحی کرد که بیمه عمر قابل تبدیل به واحد صندوق سرمایه‌گذاری به وجود بیاید. بازار سرمایه همچنین می‌تواند با بازار پول ابزارهای مشترک تعریف کند؛ بحث حاشیه سود « Margin bank » و فروش استقراضی «Short sell » از مباحثی است که بازار سرمایه و بازار پول در کنار یکدیگر می‌توانند به خوبی آن را پیش ببرند. علاوه بر این، امسال فیناستارز بزرگ‌ترین رویداد مالی ایران و خاورمیانه با پیگیری‌های فرابورس ایران برگزار می‌شود؛  استارتاپ‌ها همواره با مشکلاتی روبرو هستند که به ثبت شرکت‌ها مربوط می‌شود و به بازار سرمایه ارتباطی پیدا نمی‌کند که امیدواری وجود دارد با پیشرفت آنها این مشکلات نیز حل شود. همچنین سورنا ستاری معاونت علمی ریاست جمهوری نیز به استارتاپ‌ها علاقه زیادی دارد و از آن حمایت می‌کند که به ورود بیشتر آنها به بازار مالی کمک خواهد کرد.

    حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران
    همکاری نهادهای مالی داخلی و بین‌المللی در فاینکس
    در نمایشگاه فاینکس بازار‌های مالی فعال کشور اعم از بورس، بانک و بیمه حضور دارند که می‌تواند زمینه سرمایه گذاری و فرصت تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی در مدت برگزاری نمایشگاه فراهم کنند. از این رو در طول مدت برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه فراهم می‌شود. از سوی دیگر برگزاری فاینکس موقعیت خوبی در اختیار نهاد‌های فعال در بازار سرمایه قرار می‌دهد تا در یک مدت کوتاه بتوانند فرهنگ سازی، آموزش و بازاریابی را انجام دهند. در دوره‌های قبلی برگزاری نمایشگاه شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی هم به جهت بازدید هم به عنوان مشارکت کننده در نمایشگاه بوده‌ایم، که این مهم نیز یکی از فرصت‌های خوب برای همکاری نهاد‌های داخلی با نهاد‌های بین المللی است که در طول برگزاری نمایشگاه فراهم می‌شود.

    روح‌الله میر صانعی، دبیر کل کانون کارگزاران
    نمایشگاه، فرصتی برای  رونمایی از محصولات جدید مالی
    نمایشگاه فرصتی است برای نهادهای مالی، تشکل‌های خود انتظام و نهادهای اصلی بازار سرمایه که دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند یا به نوعی  فرصتی را برای نهادهای مالی فراهم می‌کند تا اقدامات جدید و پلتفور‌هایی که طراحی کرده‌اند را به نمایش بگذارند.  از سوی دیگر نمایشگاه‌ها صحنه‌هایی را  برای ارائه و معرفی محصولات جدید مالی در بازار سرمایه به وجود می آورند. در همین راستا کانون کارگزاران هم تلاش می‌کند با توجه به عمومیت نمایشگاه در حوزه هایی که با مردم برخورد بیشتری دارد مانند کارگاه های آموزشی برای بالا بردن اطلاعات و کمیته سازش در جهت حل اختلافات و مشکلات سرمایه‌گذاران در نمایشگاه حضور فعالی داشته باشد. البته عمده هدف کانون کارگزاران، اعضای کانون یا همان کارگزاری‌ها هستند. در حقیقت کانون کارگزان تلاش می‌کند همچون پلی باشد که بین نهاد ناظر و اعضای کانون قرار بگیرد و دغدغه‌های اجرا، نظارتی و ... را منتقل کند.

    سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری
    تامین مالی فین‌تک‌های سودآور در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
    نمایشگاه بورس‌، بانک و بیمه رویداد بزرگی است که محلی برای جمع شدن و دیدار  فعالان بازار سرمایه، انتقال ایده‌ها و همچنین فرصتی برای بررسی کارنامه یک‌ساله گذشته و برنامه‌های آینده در اختیار نهادهای سرمایه‌گذاری قرار خواهد داد. هدف نمایشگاه این است که بین نهادهای سرمایه‌گذاری، ارکان، مردم و سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کند و بازار سرمایه در بین مردم نیز بیشتر معرفی شود، اما به صورت کلی نمایشگاه بانک، بورس و بیمه محل گرد هم آمدن اهالی خود بازار است و افراد جدید کمتری از این رویداد بازدید می‌کنند.
    این افراد جدید بیشتر به کارگزاران مراجعه می‌کنند که‌ معروف‌ترین نهادهای مالی بین عامه مردم هستند و با تامین سرمایه‌ها، سبدگردان‌ها و غیره آشنایی ندارند؛ بنابراین، نمایشگاه بیشتر محلی برای بازدید بزرگان بازار سرمایه به شمار می‌رود. اما هر ساله برگزارکنندگان این نمایشگاه، برنامه‌های مختلفی برای همه سطوح برگزار می‎‌کنند که مردم می‌توانند از برنامه‌های سرمایه‌گذاری این بخش‌ها استفاده کنند و تعدادی دوره آموزشی و گفتگو نیز وجود دارد که می‌تواند تاثیر نمایشگاه را بیشتر کند.
    علاوه بر این، چند سالی است که برگزاری برنامه‌های جانبی رونق بیشتری به فاینکس بخشیده و از جمله آنها باید به رویداد فین‌استارز اشاره کرد. اگر چند سال قبل درباره شرکت‌های استارتاپی پرسیده می‌شد، احتمالا افراد زیادی هنوز اسم آنها را نشنیده بودند؛ اما امروز این جریان قوت گرفته و جوانان می‌دانند که خارج از رویه‌های سنتی سخت، می‌توانند پیشرفت و در مکانی مهم، ایده‌های خود را مطرح کنند. همه اقتصادهای پیشرفته به سمتی می‌روند که شرکت‌های تکنولوژی‌محور نبض اقتصاد را به دست گیرند و می‌توان شرکت‌های زیادی را مثال زد که زمانی کوچک بودند، اما اکنون به شرکتی بزرگ تبدیل شده‌اند.
    گسترش استارتاپ‌ها، یکی از نیازهای بازار سرمایه است و نمی‌توان جلوی سرعت تکنولوژی را گرفت؛ بنابراین، بهتر است که در یک چنین رویدادی، نیازها شناخته شوند و گسترش تکنولوژی با جهت‌گیری بهتری پیشرفت کند. بازار سرمایه باید فرصتی برای حضور و رشد شرکت‌های نوین فراهم کند، چون در آینده نزدیک نقش بسیاری در پازل اقتصادی خواهند داشت و اگر بورس و بازار سرمایه بخواهد نمونه خوبی از اقتصاد باشد، باید نمونه خوبی از این شرکت‌ها را نیز جذب کند.
    فاینکس 2018 فرصتی است تا این شرکت‌ها که امکان سودآوری دارند و فرصت‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری هستند، بتوانند از طریق بازار سرمایه، تامین مالی کنند و فرصتی برای بازار سرمایه فراهم می‌کند که بزرگ و بزرگ‌تر شود. از سوی دیگر، این شرکت‌ها جدید هستند و نوع شناخت ما از ارزش‌گذاری، نحوه عرضه و پذیرش و سرمایه‌گذاری در آنها با شرکت‌های سنتی متفاوت است و بنابراین باید مطالعه و اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص انجام شود.
    کانون نهادهای سرمایه‌گذاری به دلیل نقش ذاتی که در بازار سرمایه و توسعه آن دارد و جهت تامین منافع اعضا، چند سخنرانی انجام خواهد داد و در برنامه سایر غرفه‌ها نیز شرکت خواهد کرد.

    یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس
    فاینکس 2018، پل ارتباطی صنعت مالی ایران
    گذر از یک دهه برگزاری این رویداد مالی، نشان از پختگی و بالندگی آن دارد که به واسطه تجربه به دست آمده توانسته جایگاه مناسبی را در صنعت مالی کشور پیدا کند و پیش‌بینی می‌شود امسال فاینکس با استقبال بهتری نیز روبرو شود.
    بخشی از مزایای حضور در نمایشگاه به ایده‌های جدید شرکت‌ها بستگی دارد که بتوانند از فرصت‌های مارکتینگ به خوبی استفاده کنند و بخش دیگر، مربوط به برگزارکنندگان نمایشگاه است که بتوانند ارتباط خوبی میان بخش‌های مختلف برقرار کنند.
    امسال دو رویکرد در نمایشگاه بانک، بورس و بیمه دنبال می‌شود که در درجه نخست، ارتباط هر چه بیشتر با مخاطبان و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف بانک، ‌بیمه و بورس است. و در بخش دوم، ارتباط بین بخش‌های مختلف صنعت مالی را در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم این ار محقق شود و بتوانیم ارتباط خوبی را بین بخش‌های مختلف بانک، بورس و بیمه برقرار کنیم.
    علاوه بر این، یکی از برنامه‌های مهم فاینکس 2018، برگزاری کارگاه‌های بین‌المللی از سوی سه شرکت است. شرکت خدمات مالی E&Y  و شرکت رتبه‌بندی  capialintelligence سال‌ گذشته نیز حضور داشتند، اما شرکت آلپاری برای اولین بار به برگزاری کارگاه خواهد پرداخت؛ قابل توجه است که در پایان کارگاه، گواهی معتبر بین‌المللی به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد.
    امسال برنامه‌های گسترده‌تری را در نظر داریم و برای اولین بار نمایش استندآپ کمدی در حوزه فرهنگ و فاینکس به نمایشگاه جذابیت  بیشتری خواهد بخشید. همچنین در دو سال گذشته فین‌استارز برای دانشجویان و دانش‌آموزان اجرا شده که با استقبال بسیاری نیز همراه بوده است. بنابراین، امسال افزون بر این رویداد، بو‌می‌نو فین‌تک نیز برگزار می‌شود که استارتاپی برای نوجوانان و دانش‌آموزان است و نوآوری آنان را در در حوزه مالی معرفی می‌کند.
    از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده برای فاینکس 2018، حضور گسترده دانشجویان و دانش‌آموزان و توجه ویژه به انجمن‌های دانش‌آموزی است که منجر به تحقیقات و پایان نامه‌های جدید می‌شود.

    علیرضا تاجبر، مدیرعامل کارگزاری بانک ملت
    فین‌استارز مهم‌ترین برنامه جانبی نمایشگاه
    نمایشگاه در هر ابعادی جذابیت دارد، در نمایشگاه مشارکت‌کنندگان، غرفه داران و بازدیدکنندگان هر کدام به نوعی منافع خاصی دارند. نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هم پس از گذشت 10 سال از برگزاری پیشرفت قابل توجهی داشته است.
    تبادل اطلاعات، جذب سرمایه، جذب نیرو، مذاکرات برای پذیرش محصول و شرکت در بورس، معرفی ابزار و محصولات نوین قسمتی از دستاوردهای این نمایشگاه است. با این حال بزرگ‌ترین رسالت این نمایشگاه را می‌توان توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و سواد مالی دانست. در همین راستا به نظر می‌رسد توسعه جغرافیایی و برگزاری این نمایشگاه در دیگر شهرهای کشور بتواند در رسیدن به این رسالت نقش پراهمیتی داشته باشد.
    در کنار نمایشگاه برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده که می‌تواند جذابیت نمایشگاه را چندبرابر  کند برای مثال میتوان به تجلیل از پیشکسوتان بازار سرمایه، تجلیل از "ترین‌های" بازار سرمایه و برنامه‌های برای آشنایی ببیشتر کودک و نوجوان با فضای سرمایه‌گذاری در بورس اشاره کرد. البته مهم‌ترین برنامه جنبی فاینکس را می‌توان سومین دوره برگزاری رویداد  فین استارز دانست که به همت شرکت فرابورس برگزار می‌شود و فضای گردهم آیی استارت‌آپ‌ها را برای عرضه و معرفی محصولات و جذب سرمایه‌گذار فراهم می‌کند. در نهایت امیدواریم سران و مسئولان کشوری از یکسو و صاحبان جراید از سوی دیگر مسئولیت اجتماعی خود را بجا آورند و از این بزرگ‌ترین گردهمایی بازار سرمایه حمایت کنند تا این نمایشگاه هم مانند سال‌های گذشته در بهترین شرایط ممکن برگزار شود.

    وحید حسن‌پور، مدیرعامل کارگزاری صبا جهاد
    افزایش کارایی بازار با برگزاری فاینکس 2018
    بر اساس تجربیات جهانی یکی از بهترین روش‌ها برای توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری، برگزاری نمایشگاه است که عموم مردم و سرمایه‌گذاران را با جدیدترین ابزارها و محصولات بازار سرمایه، بازار پول و حوزه بیمه آشنا می‌کند. از سوی دیگر پیشرفت تکنولوژی یکی از مهم‌ترین  تغییراتی است که در یک دهه گذشته بازار سرمایه شاهد آن بوده است. در حقیقت تلاش‌های نهاد  ناظر و سیاست‌گذاری های سازمان بورس این بازار را به سمتی هدایت کرده که می‌توانیم به زودی شاهد توسعه تکنولوژی در بورس در راستای بین‌المللی شدن آن باشیم. که این مهم بدون شک به بالا رفتن کارایی بازار و بهبود تامین مالی بخش خصوصی و دولتی کمک بسیاری می‌کند. کارگزاری صبا جهاد نیز در نمایشگاه دو برنامه استراتژیک را دنبال می‌کند. دروهله نخست طرح رونمایی از user interface اختصاصی مطرح است. موضوع دوم به صندوق‌های بازارگردانی برمیگردد. همانطور که میدانید یکی از مشکلاتی که صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی با آن دستو پنجه نرم میکنند، پایین بودن نقدشوندگی سهام این صندوق‌هاست که کارگزاری صبا جهاد با تاسیس اولین صندوق بازارگردانی که با روش الگوریتمی مدیریت پرتفوی میشود، توانست به نقدشوندگی سهام صندوق‌های بازنشستگی کمک شایانی کند.


    ابراهیم عنایت، مدیرعامل کارگزاری بانک سپه
    دستاورد نمایشگاه در گرو معرفی بورس به مردم
    افتتاح یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را خدمت عموم دست اندر کاران بازار سرمایه تبریک می گویم و امیدوارم این نمایشگاه هم بتواند مانند سنوات گذشته در شناساندن بازار سرمایه و توانایی‌هایش به عموم مردم موفق باشد. مهم ترین کارکردی که یک نمایشگاه می تواند داشته باشد، آشنا کردن فعالان و عموم مردم با فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در بورس است. متاسفانه بورس در ایران به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری برای عموم مردم ناشناخته است، این امر باعث می‌شود که در دوره‌هایی مردم به جای سرمایه گذاری در بازار سرمایه که از نظر شرعی هم یکی از حلال ترین بازارهای سرمایه گذاری است جذب بازارهای موازی مانند ارز شده و سبب به وجود آمدن تلاطم هایی در این بازارها می‌شوند و آسیب‌های بسیاری به بدنه اقتصادی کشور وارد می کنند. این در حالی است که سرمایه گذاری در بورس رونق و شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد. اگر سیستم مالی بتواند با برگزاری نمایشگاه عموم مردم به خصوص جوانان را با سرمایه گذاری در بورس و مزیت‌های آن آشنا کند، مهم‌ترین دستاورد نمایشگاه را رقم زده است.

    علی صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات
    نتایج نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ارزنده است
    مهم‌ترین مزیت برگزاری فاینکس را می‌توان تقویت فرهنگ پاسخگویی ارکان بازار سرمایه دانست. چندین سال است که این نمایشگاه تخصصی برگزار می شود و فرصت بسیار خوبی را فراهم می کند که ارکان بازارهای مالی، سرمایه، بیمه و همچنین شرکت‌های حاضر در این بازارها کنار هم جمع شوند و خدمات، آخرین دستاوردها و پیشرفت‌هایی را که در حوزه‌های کاری داشته‌اند به سرمایه گذاران و بازدید کنندگان ارائه کنند. این نمایشگاه هم به نوعی اطلاع رسانی است که هر سال اتفاق می‌افتد و آخرین تحولات را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد. همچنین نوعی فرهنگ سازی برای کسانی است که علاقه‌مند هستند با این حوزه آشنا شوند. به علاوه یک آموزش است، زیرا معمولاً کارگاه های آموزشی مختلفی در زمان برگزاری نمایشگاه برگزار می شود. بنابراین می‌توان گفت دستاوردهای نمایشگاه به نسبت هزینه‌هایی که برای آن می شود، ارزنده است. حتی نقدهایی هم که مطرح می شود، عملکردها را بهبود می‌دهد و اگر برای دوره های بعد، نقاط ضعف برطرف شود، نمایشگاه هر سال نسبت به سال گذشته تکامل یافته‌تر خواهد شد. یکی دیگر از اقدامات بسیار خوب در نمایشگاه، حضور مجموعه‌های دانش بنیان، استارت آپ ها، و فین تک‌ها است که حضور آنها با نام اقتصاد دانش‌بنیان روز به روز پر رنگ‌تر می شود. در حقیقت امروزه با توجه به خیل عظیم جمعیت جوان و تحصیلکرده در کشور که در المپیادهای مختلف جهانی خود را نشان می دهند، حضور مجموعه های دانش بنیان، استارت آپ ها، فین تک ها و امثال آن در نمایشگاه می تواند به ویژه برای قشر نخبه و دانشگاهی کشور مفید باشد. از این رو با امکاناتی که بازار سرمایه در اختیار فین تک ها و حوزه اقتصاد مجموعه های دانش بنیان قرار می‌دهد، می‌توان از  این فضای فراهم شده به خوبی استفاده کرد.

    قاسم محسنی، عضو شورای عالی بورس
    فاینکس 2018، انگیزه‌ای برای نهادهای مالی
    در نمایشگاه بورس، بانک بیمه، نهاد‌های مالی محصولات و خدمات خود را ارائه می‌دهند، همچنین این نهاد‌ها با حضور پررنگ خود در نمایشگاه فاینکس دستاورد‌های یکسال فعالیت خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. با این اوصاف نمایشگاه بورس بانک بیمه تاکنون رضایت بخش بوده و روبه پیشرفت است و همین نیز انگیزه‌ای برای نهاد‌های مالی است که در طول سال فعالیت پرباری داشته تا در نمایشگاه حرفی برای گفتن داشته باشند. از سوی دیگر فاینکس می‌تواند برای سرمایه گذاران نیز فرصتی فراهم کند تا از نزدیک با خدمات و محصولات نهاد‌ های مالی آشنا شوند و با مسئولان مربوطه صحبت و نظر ودیدگاه خود را در مورد بازار سرمایه مطرح کنند که به نظر این اتفاق بسیار خوشایندی است.

    حجت الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات
    فاینکس، حلقه اتصال بانک و بورس
    صنعت بانکداری یکی از بال‌های اصلی بازارهای مالی به شمار می‌رود. برهمین اساس حضور بازار پول در این نمایشگاه ضروری و در عین حال، بسیار موثر است. درواقع بانک‌ها می‌توانند در نمایشگاه‌های تخصصی خدمات جدید خود را به مشتریان ارائه دهند. علاوه بر این، نهادهای مربوطه می‌توانند در نمایشگاه گزارشی از شرایط مالی و منابع شرکت‌ها را به اطلاع مخاطبان خود برسانند. از سوی دیگر در نمایشگاه‌های تخصصی نظیر فاینکس 2018، بانک‌ها این پتانسیل را دارند که از نزدیک با مشتریان و سهامداران خود در ارتباط باشند. به نظر می‌رسد این نمایشگاه موقعیت ویژه‌ای برای بازار پول به شمار می‌رود و بانک‌ها باید برای استفاده از این امکان، حضور قابل توجه و فعالی داشته باشند.
    علاوه بر این یازدهمین دوره از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصت مناسبی است تا بانک ها تحولات درونی خود در دوران پسابرجام را به اطلاع سرمایه گذاران برسانند. در دوسال اخیر و بعد از حصول برجام، حجم اعتبارات اسنادی گشایش‌ها افزایش چشمگیری داشته است، همچنین روابط کارگزاری های بانک ها با کشورهای دیگر توسعه قابل توجه ای داشته است. از سوی دیگر تبادلات ارزی طی مدت مزبور بسیار هموار تر شده و برهمین اساس باید این دوره از نمایشگاه را برای بانک ها بسیار مغتنم شمرد. با توجه به اینکه یکسری از محصولات بانک‌ها در اشتراک با بازار سرمایه است، این رخداد بین المللی را می‌توان حلقه اتصال این دو بازار دانست. در مواردی نظیر اوراق رهنی که به عنوان ابزار بازار پول و بازار سرمایه به شمار می رود، همجواری شرکت های سرمایه ای و بانک ها می تواند به عنوان فرصتی برای همکاری‌های بیشتر باشد. بانک صادرات نیز در یازدهمین دوره از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه حضور فعالی دارد.

    بهنام چاوشی، مدیرعامل کارگزاری فیروزه آسیا
    نمایشگاه بورس نباید منحصر به فعالان بازار سرمایه باشد
    اولویت هر مجموعه تجاری این است که بتواند محصولات خود را معرفی و ارائه کند تا دیگران روی آن محصولات سرمایه گذاری کنند و زمینه ساز توسعه آن محصولات شوند. فضای تعاملی نمایشگاه همچنین در معرفی ابزارهای نوین بازارهای بورس، بانک و بیمه و همین طور فرصت آفرینی استارتاپ ها تاثیرگذار خواهد بود . از این رو نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هرچه قوی‌تر برگزار شود و مشارکت بیشتر فعالان را داشته باشد، قطعا به توسعه بازار کمک خواهد کرد .
    این نمایشگاه، نمایشگاهی بوده که از آغاز تاکنون، هرسال توسعه پیدا کرده و استقبال بیشتری از آن شده است. البته نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نباید منحصر به کسانی باشد که به بازار سرمایه متصلند و با آن آشنایی دارند؛ لذا برای این نمایشگاه، باید به نحوی سرمایه گذاری و اولویت بندی شود که افراد خارج از این بازار هم جذب شوند و محصولات خود را عرضه کنند .

    کوروش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان
    حل چالشهای بانکی در نمایشگاه یازدهم
    این دوره از نمایشگاه ویژگیهای خاصی دارد که برگزاری آن می‌تواند بازتاب و انعکاسی از آن ویژگی‌ها برای بازار مالی کشور باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره نام‌گذاری سال جدید به نام سال حمایت از تولید کالای ایرانی است. این نامگذاری به عنوان یک موضوع بسیار مهم مطرح است که دو بازار پول و سرمایه نقش بی بدیلی در این موضوع دارند و باید به طور برجسته به آن بپردازند. این مسئله می‌تواند به عنوان تابلوی مشخصی از این نمایشگاه مطرح شود. حضور بانکها، شرکتهای بزرگ مالی، نهادهای مالی و شرکتهای تامین سرمایه در این نمایشگاه باید بتواند حمایت ویژه‌ای از دسترسی تولیدکنندگان به منابع مالی را فراهم کند. نمایشگاه‌های اینچنین تخصصی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. نهادهای شرکت‌کننده می‌توانند خدمات و برنامه‌های خود را به صورت ساده‌تر در معرض دید عموم قرار دهند. تا مردم آن را ملاحظه کنند و نسبت به کارهایی که در حوزه‌های مختلف در حال انجام است آگاه شوند. به عنوان مثال امروزه بانک داری دچار تغییر و تحولات بنیادی شده است، به این صورت که بانکها از حالت شعبه‌ای به بانکهای الکترونیک تبدیل می‌شوند. امکاناتی که بانکها برای مردم فراهم کرده‌اند، زیرساخت‌هایی که مهیا است و خدمات متنوعی که در سبد کالایی آنها است همگی می‌تواند عرضه شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه مسائل و چالش‌های نظام بانکی به سرعت به اقتصاد کشور تعمیم پیدا می‌کند و لازم است از رویدادهایی که سایر حوزه‌های مالی نیز در آن حضور دارند برای هم‌اندیشی و حل این چالش‌ها استفاده کرد.

    برچسب ها