عصر خودرو

پیش بینی برخی از تحلیلگران جهانی؛

دسامبر، ماه کابوس طلا می شود

عصر بازار- امروز اول دسامبر است؛ ماهی که به تعبیر برخی از تحلیلگران بازار جهانی می تواند در پی تصویب افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست روزهای ۱۵ و ۱۶ دسامبر، به کابوس طلای جهانی تبدیل شود.

دسامبر، ماه کابوس طلا می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، امروز به دنبال کاهش ارزش دلار در بازارهای بین المللی قیمت طلا با افزایش یک درصدی روبرو شد و اندکی از پایین ترین سطح خود در 6 سال اخیر فاصله گرفته است.

    قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز سه شنبه با حدود یک درصد افزایش به بیش از 1074 دلار رسید ولی سپس بخشی از این افزایش را از دست داد و هم اکنون با قیمت 1071 دلار معامله می شود.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات روز دوشنبه نیز با افزایش 0/5 درصدی روبرو شده بود. ارزش دلار آمریکا که پیش از این به بالاترین سطح خود در 8 ماه اخیر رسیده بود، امروز سه شنبه با کاهش نسبی روبرو شده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا ممکن است در کوتاه مدت تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با افزایش نسبی روبرو شود ولی طی روزهای آینده و به علت گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آتی، تحت فشار زیادی قرار خواهد داشت.

    «جیمز استیل» تحلیلگر ارشد موسسه «اچ اس بی سی» نیز تاکید کرد: قیمت طلا ممکن است در کوتاه مدت با توجه به افزایش احتمالی تقاضا در بازارهای نوظهور با رشد بیشتری روبرو شود. ولی مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا، نشست فدرال رزرو آمریکا و انتشار آمارهای مربوط به بازار اشتغال آمریکا خواهد بود.

    البته برخی از تحلیلگران معتقدند اگر طلا بتواند بالاتر از سطح مقاومتی 1070 دلاری تثبیت شود می توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد امیدوار بود.

    بهای اونس هفته گذشته به کمتر از 1052 دلار در هر اونس رسید که این پایین ترین قیمت طلا از فوریه 2010 میلادی به شمار می رود. قیمت طلا در ماه نوامبر بیش از 7 درصد کاهش یافت که این بدترین عملکرد قیمت طلا در دو سال و نیم اخیر بوده است.

    سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در روزهای 15 و 16 دسامبر و نتایج این نشست مهم هستند؛ به اعتقاد آنها اگر نرخ بهره در این نشست با افزایش روبه رو شود، حجم طلا و بهای طلا در سراشیبی قرار می گیرد. همچنین گزارش مربوط به وضعیت بازار اشتغال آمریکا در ماه نوامبر نیز روز جمعه منتشر خواهد شد. این گزارش نیز تاثیر زیادی بر وضعیت ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

    بانک مرکزی اروپا نیز در نشست روز پنج شنبه خود سیاست های جدید پولی و نرخ بهره را اعلام خواهد کرد.

    از سویی میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به پایین ترین سطح از سپتامبر 2008 میلادی رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها