عصر خودرو

دمیدن جانی دوباره به بورس تهران

عصر بازار: بورس تهران که از سال ۱۳۹۲ گرفتار رکود شده و زیان‌های شدیدی را نصیب سهامداران خود کرده بود، در روزهای اخیر به دلیل در جریان بودن مذاکرات هسته‌ای از رکود خارج شد و دوباره جان گرفت.

دمیدن جانی دوباره به بورس تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در جریان بودن مذاکرات فشرده هسته‌ای و نزدیک شدن به ضرب‌الاجل جدید تعیین شده و تلاش دو طرف برای رسیدن به نتیجه موجب شد تا بورس تهران به اخبار منتشر شده از مذاکرات وین واکنش مثبت نشان داده و از رکود خارج شود.

    رفتار سهامداران در بازار دومین روز هفته نشان می‌دهد که خوش‌بینی سهامداران از حصول توافق منجر به افزایش میل آنها به خرید سهم شده و تکاپوی آنها برای شناسایی سهم‌های ارزنده را افزایش داده است به طوری که افزایش قیمت سهام شرکت‌ها و رشد تقاضا در بازار امروز موجب رکوردشکنی جدید بورس تهران و رشد 828 واحدی شاخص و رسیدن آن به کانال 67 هزار و 646 واحدی شد.

    از سوی دیگر به دلیل کاهش بیش از اندازه قیمت سهام شرکتها، فعالان و معامله گران تالار شیشه‌ای به دنبال خرید سهام شرکتهایی متاثر از مذاکرات به خصوص شرکتهای خودرویی، بانکی، حمل و نقل دریایی هستند به طوری که در معاملات امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، کشتیرانی، پالایشگاه اصفهان، همراه اول، بانک پاسارگاد، مخابرات، بانک ملت، تاپیکو، گروه بهمن، غدیر و پتروشیمی مبین بیشترین تاثیر را در رکوردشکنی جدید شاخص بورس گذاشتند.

    امروز همچنین میل به خرید سهم‌های مختلف در بازار افزایش پیدا کرد، اما شرکتهای کنتورسازی، پالایشگاه اصفهان، تایدواتر و بانک صادارت بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند.

    با روند مثبت بورس تهران ارزش و حجم معاملات نیز با رشد مواجه شد و در مجموع 780 میلیون سهم به ارزش 191 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 293 هزار میلیارد تومان بالا رفت.

    برچسب ها