عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری باهنر:

انتظار ۲ ماهه کشاورزان ۲ روزه شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت کارگزاری باهنر گفت: با اجرای سیاست قیمت تضمینی ذرت خوزستان در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران، کشاورزانی که حداقل دو ماه برای دریافت مطالباتشان از دولت انتظار می کشیدند، امروز طی دو روز حدود ۷۰ درصد پولشان را دریافت می کنند.

انتظار ۲ ماهه کشاورزان ۲ روزه شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، محمود حسینی پور، مدیرعامل شرکت کارگزاری باهنر گفت: طرح قیمت تضمینی ذرت خوزستان که از هفته پیش در قالب معاملات قبض انبار یا همان گواهی سپرده کالایی در بورس کالا آغاز شده، با روندی مطلوب و رو به رشد در جریان است.

    حسینی پور افزود: طی سال های گذشته وقتی دولت ذرت را از کشاورزان می خرید، حداقل دو ماه زمان می برد که کشاورزان به پولشان برسند و حتی در برخی مواقع این طلب کشاورزان از دولت به 6 ماه هم می رسید. اما در حال حاضر که ذرت در بورس کالا مورد معامله قرار می گیرد، نزدیک به 70درصد پول کشاورزان حداکثر دو روزه به حسابشان واریز می شود و مابقی پول نیز در زمانی حدود دو هفته به آنها پرداخت می شود.

    به گفته مدیرعامل شرکت کارگزاری باهنر، به طور حتم رفته رفته همه کشاورزان با مراجعه به انبارهای مورد تایید بورس کالا اقدام به عرضه محصولاتشان در بورس خواهند کرد چراکه آنها از طریق این طرح به راحتی کل مبلغ قیمت تضمینی دولت را دریافت می کنند.

    حسینی پور اظهار کرد: مشکلات مالی کشاورزان و دیرکرد پرداخت پول از سوی دولت در برخی مواقع به جایی می رسید که برخی افراد سودجود، نیاز مالی کشاورزان را با نرخ های بالای کارمزد از آنها می خریدند، برای مثال این افراد 90 درصد پول کشاورزان را زودتر ازموعد اعلام شده از سوی دولت به آنها پرداخت می کردند و 10درصد را به عنوان کارمزد دریافت می کردند.

    وی با بیان اینکه معاملات گواهی سپرده کالایی به بسیاری از مشکلات کشاورزان و معاملات کالاهای کشاورزی پایان می دهد، گفت: انتقال مدیریت دولتی به بخش خصوصی، جلوگیری از حمل و نقل های بی مورد کالاها، ماندن محصولات در انبارهای طی زمانی های طولانی و کاهش کیفیت محصولات و کاهش قابل توجه بار مالی دولت از مزیت های اجرای سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالاست.

    مدیرعامل شرکت کارگزاری باهنر در پایان با ابراز امیدواری به گسترش سیاست قیمت تضمینی برای سایر کالاهای کشاورزی گفت: دولت برای اجرای این سیاست جدید، به درستی طرح پایلوت را اجرا کرد تا با جزییات و نقاط ضعف و قوت آن آشنا شوند، از این روز به نظر می رسد با توجه به دلگرمی کشاورزان از معاملات انجام شده، شفافیت روند معاملات و انبارکردن محصولات و همچنین کاهش بار مالی دولت، از سال آینده شاهد توسعه معاملات محصولات کشاورزی براساس سیاست قیمت تضمینی باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو