عصر خودرو

معاملات بلوکی، حجم و ارزش معاملات را بالا برد؛

تغییر مالکیت ۶۵۸ میلیون سهم

عصر بازار- در داد و ستدهای بورس تهران، سهامداران شاهد رشد ۸.۵ واحدی شاخص بورس بودند.

تغییر مالکیت ۶۵۸ میلیون سهم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، امروز سهامداران بیش از 658 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 662 میلیارد ریال در 27 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    همچنین در این روز شاخص کل متاثر از رشد قیمتی نمادهای پتروشیمی شازند، بانک اقتصاد نوین، مخابرات و هلدینگ نفت و گاز پارسیان که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند 8.5 واحد رشد کرد و به عدد 62هزار و 647 واحد رسید. نمادهای تاپیکو، مپنا و ارتباطات سیار امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

    شاخص قیمت نیز در این روز 3 واحد بالا رفت. همچنین در حالی شاخص بازار اول 55 واحد رشد کرد که شاخص بازار دوم 270 واحد پایین آمد.

    گفتنی است گروه های شیمیایی ها، بانک ها و سرمایه گذاری ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند و به این ترتیب در صدر جدول برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

    در داد و ستدهای روز دوشنبه نمادهای شهد، شیمیایی فارس، بین المللی محصولات پارس، پتروشیمی شازند، دوده صنعتی پارس، بانک اقتصاد نوین و پارس سرام بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

    این در حالی بود که سهامداران نمادهای تکنوتار، چرخشگر، گروه صنعتی ملی ، قد لرستان، قند پیرانشهر ، قند ثابت خراسان و شیشه و گاز با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    همچنین امروز طولانی ترین صف های خرید متعلق به نمادهای اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، قند قزوین، صنایع شیمیایی فارس، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، ایران ترانسفو، پگاه آذربایجان غربی و سرمایه گذاری صنعت بیمه بود.

    این در حالی بود که نمادهای اوراق استصناع توسعه ملی، بانک کارآفرین، ذرت تحویل 9412، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس و قند لرستان با سنگین ترین عرضه ها مواجه شدند.

    بانک ملت نیز با معامله بلوکی 237 میلیون حجمی به ارزش 459 میلیارد ریالی توانست در صدر بیشترین حجم و ارزش معاملات قرار بگیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها