عصر خودرو

یکشنبه ۲۱ تیر ۹۴

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز یکشنبه ۹۴.۰۴.۲۱ در بازار برق بورس انرژی ۱,۲۳۴ مگاوات برق به ارزش ۱۵ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز نیز روند نزولی خود را حفظ کرد و کاهش 1.5 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است در معاملات امروز روند نزولی قیمت موفق به شکستن حمایت یک ماهه خود شده و کف جدیدی را برای قیمت در این بازه به ثبت رسانده است. با توجه به شکسته شدن خط حمایت و کمبود نقدینگی در بازار احتمال کاهش بیشتر قیمت در روزهای آتی وجود دارد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، نزدیک شدن به انتهای دوره و اتمام اعتبار شرکت های توزیع نیروی برق، تشدید روند نزولی را به همراه داشت و در برخی از سررسیدها کاهش 20,000 ریالی به ثبت رسید.
    همچنان نیروگاهها تمایلی به عرضه در سررسیدهای انتهای دوره از خود نشان نمی دهند تا در صورت ورود نقدینگی جدید به بازار و جهش احتمالی قیمت ها، بتوانند در قیمت های بالاتری برق خود را بفروش برسانند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940431 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940431 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است در انتهای دوره باز هم روندی نزولی در این سررسید شکل گرفته و قیمت در محدوده 520,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در طول دوره روندی کم نوسان در محدوده 540,000 ریال بوده است.
    در این نماد تا به امروز 952 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 13/04/1394 با 255 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930431 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    برچسب ها