عصر خودرو

ریزش قیمت سنگ‌آهن و کاهش مجدد تولید کارخانه‌های فولاد

عصر بازار- در میان نگرانی‌ها در مورد کاهش تولید کارخانه‌های فولاد چینی و فشار روی مواد خام فولادسازی، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی روز دوشنبه بیش از ۳ درصد سقوط داشت تا در نزدیکی کمترین مقدار ۵ ماه اخیر خود معامله شود.

ریزش قیمت سنگ‌آهن و کاهش مجدد تولید کارخانه‌های فولاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان، 293 یوان (45 دلار و 81 سنت) معامله شد تا کمترین قیمت خود را از 9 جولای به ثبت برساند.

    قیمت سنگ‌آهن چین از ابتدای سال و با کندی فعالیت‌های ساخت‌وساز در این کشور افتی 35 درصدی داشته است. انتظار می‌رود با این سقوط بی‌امان، فشار روی کارخانه‌های فولاد برای کاهش تولید بیشتر شده و موجودی سنگ‌آهن کاهش یابد.

    ژیا جون‌یان، تحلیلگر بازار کالا در شانگهای اعلام کرد: «کارخانه‌های فولاد چین به دلیل کمبود نقدینگی و ضرردهی ناشی از کاهش پی‌درپی قیمت فولاد، قادر به تهیه مجدد سنگ‌آهن نیستند. تقاضای فولاد در حال کم شدن است، ولی کارخانه‌های با سرعت کافی تولید را کاهش نداده‌اند و این موجب سقوط قیمت فولاد شده است.»
      
    در معاملات آتی روز دوشنبه، قیمت میلگرد برای تحویل در ماه می در بورس کالای شانگهای نیز با افتی 2 درصدی به 1623 یوان به ازای هر تن رسید که پایین‌ترین سطح آن در دهه‌های اخیر بوده است. میلگرد در سال جاری افتی 41 درصدی را تجربه کرده است.  

    قیمت شمش فولاد نیز با افتی 40 یوانی مواجه شد و به 1500 یوان به ازای هر تن رسید. این افت شدید در قیمت شمش فولاد به دلیل نگرانی‌ها در مورد تعطیلی دائمی برخی از کارخانه‌های کوچک فولادسازی بوده است.

    با این وجود، هر تن سنگ‌آهن تحویل ژانویه در بورس سنگاپور با افتی 3 درصدی در روز دوشنبه 40 دلار معامله شد که نشانگر افزایش نگرانی‌ها در مورد تقاضا برای ماده اولیه فولادسازی بوده است. سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیان‌جین چین نیز با افتی 0.2 درصدی 43 دلار و 50 سنت معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها