عصر خودرو

۲۴ آذر در فرابورس:

عرضه بلوکی شرکتی که با افزایش سرمایه ۲۱۸۳ درصدی رکوردار شد

عصر بازار- ۲۵ درصد از سهام شرکت مخابراتی ایران که با افزایش سرمایه ۲۱۸۳ درصدی رکوردار شرکت های بازار سرمایه ایران شده عرضه می شود.

عرضه بلوکی شرکتی که با افزایش سرمایه ۲۱۸۳ درصدی رکوردار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، کارخانجات مخابراتی ایران که اعمال افزایش سرمایه 2183 درصدی در 30 تیر سال جاری رکورد افزایش سرمایه شرکت های بورسی و فرابورسی را شکسته، با عرضه بلوک 25.46 درصدی سهام از سوی دو سهامدار حقوقی مواجه شده است.

    به این ترتیب دو شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن و آتیه دماوند بیش از 111 میلیون و 868 میلیون سهم "لکما" را به قیمت پایه هر سهم 623 ریال و به صورت نقد در فرابورس عرضه خواهند کرد. این عرضه روز سه شنبه 24 آذر توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن و به ارزش پایه 22.2 میلیارد تومان انجام خواهد شد.

    براساس این گزارش، تا پیش از تیر سال جاری بیشترین درصد افزایش سرمایه ها در بازار سهام ایران حدود 1000 درصد بود اما با افزایش سرمایه 2138 درصدی مخابراتی ایران ، رکورد تازه ایی در این حوزه ثبت شد و این شرکت کوچک و اخراج شده از بورس ، به تاریخ پیوست.

    این تامین مالی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها (یک قطعه زمین در تهران و 7 زمین در شیراز ) انجام شد و طی آن سرمایه اسمی 6.1 میلیارد تومانی "لکما" به بیش از 140 میلیارد تومان رسید.

    غلامرضا ابوترابی رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس درباره این شرکت که از بورس حذف و به بازار معاملات توافقی پایه فرابورس منتقل شده  گفته است: شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در زمره شرکت های مشمول استفاده از افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها  و در عین حال زیانده و مشمول ماده 141 قانون تجارت بوده که در صدد تامین مالی از محل زمین هایی است که در زمان های بسیار دور خریداری شده و برخی از انها در داخل شهر شیراز قرار گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها