عصر خودرو

صف عرضه‌های گازوئیل در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی

عصر بازار- امروز، نخستین عرضه گازوئیل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به مقصد عراق، از مبادی ساری و تبریز در رینگ بین‌الملل انجام می گیرد.

صف عرضه‌های گازوئیل در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در جریان معاملات روز یکشنبه 8 آذر 94، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در رینگ داخلی کالاهای حلال 402 و 410 پالایش نفت شیراز، آیزوریسایکل و نفتای سنگین پالایش نفت تهران و حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه معامله شد.

    در رینگ بین الملل نیز کالاهای گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقاصد افغانستان و پاکستان، گاز مایع خام ایلام، نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان از مبادی ساری، اصفهان، مشهد و به مقاصد پاکستان و ترکیه به ترتیب از مبادی زاهدان و تبریز مورد عرضه قرار گرفتند.
    کل معاملات صورت گرفته بر روی این کالاها و عرضه‌های مازاد معادل 11 هزار و 752 تن به ارزش 125 میلیارد و 218 میلیون ریال بود.

    از نکات حائر اهمیت معاملات این روز می‌توان به معامله بر روی تمامی عرضه‌های رینگ داخلی بازار فیزیکی اشاره کرد.

    در این روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 4 هزار و 608 قرارداد در قالب 61 معامله و معادل با 73 هزار و 272 مگاوات ساعت به ارزش 27 میلیارد و 316 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در ابتدای جلسه معاملاتی روز یک شنبه نمادهای بار پایه، کم‌باری، میان‌باری و بار پیک روزانه 8 دی 94 گشایش یافته و در پایان جلسه نیز نمادهای بار پایه، کم‌باری، میان‌باری و بار پیک روزانه 12 آذر 94 متوقف شدند.

    لازم به ذکر است در جلسه معاملاتی این روز در سمت تقاضا 17 شرکت توزیع و در سمت عرضه نیز 12 نیروگاه تولید نیروی برق حضور داشتند. گفتنی است یکشنبه منابع مالی جدید جهت خرید برق شرکتهای توزیع نیروی برق از بورس انرژی ایران به حساب آن شرکتها واریز شده است.

    همچنین طی جلسه معاملاتی این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، در مجموع پنج نماد، 5 قرارداد به ارزش 43 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. در مجموع ارزش کل معاملات قریب به 152 میلیارد و 578 میلیون ریال شد.

    بورس انرژی ایران امروز را در کنار معاملات متعدد رینگ داخلی بازار فیزیکی می‌گذراند. شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز دوشنبه 9 آذر 94، در کنار معاملات مداوم قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، در بازار فیزیکی بورس انرژی کالاهای برش سنگین پتروشیمی جم، گاز بوتان صنعتی، گاز مایع صنعتی، گاز پروپان صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندر امام، آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال 404، نفتای سبک و نفتای سنگین تصفیه نشده پالایش نفت شیراز و نفتای سبک پالایش نفت تهران در رینگ داخلی و نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد عراق از مبادی ساری و تبریز در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار خواهند گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها