عصر خودرو

۲ عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده

عصر بازار- تازه ترین تحلیل کیتکو نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آتی تحت تاثیر ۲ رویداد مهم در آمریکا قرار خواهد داشت.

۲ عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، در حالی که قیمت جهانی طلا در 2 هفته اخیر با کاهش نسبی روبرو شده است، تحلیلگران بر این باورند که قیمت این فلز گرانبها در روزهای آینده تحت تاثیر نشست فدرال رزرو و انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه آوریل قرار خواهد داشت.

    بر اساس این گزارش در حالی که نشست فدرال رزرو قرار است طی روزهای آتی برگزار شود، آمارهای اشتغال آمریکا نیز روز جمعه منتشر خواهد شد.البته تحلیلگران شک و تردید دارند که این دو رویداد مهم بتواند قیمت طلا را از محدوده فعلی خارج کند. قیمت جهانی طلا در هفته های اخیر بین 1300 تا 1360 دلار در نوسان بوده است.

    قیمت جهانی طلا در هفته گذشته بیش از یک درصد کاهش داشته است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا خواهد بود.

    اکثر تحلیلگران بازار ارز بر این باورند که روند صعودی ارزش دلار چندان دوام نخواهد داشت. بسیاری از کارشناسان اقتصادی نسبت به آینده قیمت طلا در بلندمدت کاملا امیدوار هستند چرا که این فلز گرانبها به خوبی در برابر افزایش ارزش دلار مقاومت کرده است.

    برچسب ها