عصر خودرو

توافق آلمان، انگلیس و فرانسه برای دفاع از منافع تجاری در قبال اقدامات احتمالی واشنگتن

عصر بازار- صدراعظم آلمان، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس در تماس‌های تلفنی توافق کردند در صورتی که آمریکا هرگونه اقدام تجاری علیه اتحادیه اروپا انجام داد، این اتحادیه باید آماده باشد تا از منافع تجاری‌اش دفاع کند.

توافق آلمان، انگلیس و فرانسه برای دفاع از منافع تجاری در قبال اقدامات احتمالی واشنگتن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در تماس‌های تلفنی توافق کردند در صورتی که آمریکا هرگونه اقدام تجاری علیه اتحادیه اروپا انجام داد، این اتحادیه باید آماده باشد تا از منافع تجاریش دفاع کند.

    دولت آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «صدراعظم آلمان همچنین با رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس در مورد روابط تجاری با آمریکا صحبت کرد. آنها توافق کردند که آمریکا نباید اقدامات مرتبط با فعالیت‌های تجاری علیه اتحادیه اروپا انجام دهد و در غیر این صورت اتحادیه اروپا باید برای دفاع از منافع خود در چارچوب سیستم تجارت چندجانبه آماده باشد.»

    دولت آلمان اعلام کرد: به جز روابط  با آمریکا، این 3 مقام سیاسی از واشنگتن خواستند تا در توافق هسته ای بماند و در عین حال نسبت به فرم گسترده‌تری از مذاکرات در این موضوع ابراز آمادگی کردند.

    برچسب ها